نوشته شده توسط : علی

پیشرفت سریع تسلا برای تبدیل به ارزشمندترین خودروساز جهان می‌تواند شروع دوره‌ی جدیدی برای صنعت خودروسازی جهانی باشد که با رویکرد سیلیکون‌ولی به نرم‌افزاری تعریف می‌شود که در حال سبقت‌گرفتن از دانش قدیمی تولید است. پیشرفت تسلا با کمال تعجب بسیاری از سرمایه‌گذاران را به‌خود جلب کرد؛ اما مدیران شرکت دایملر AG، شرکت مادر مرسدس بنز، از سال ۲۰۰۹ چگونگی اتخاذ رویکرد جدید تسلا و ایلان ماسک را زیرنظر داشتند؛ رویکرد جدیدی که تسلا برای ساختن ایجاد کرده بود و سیستم تولید کنونی را نقد می‌کرد.

مسئولان دایملر تقریبا ۱۰ درصد سهام تسلا را در مه ۲۰۰۹ در معامله‌ای خریدند که ۵۰ میلیون دلار برای توسعه و رشد این خودروساز تازه‌کار فراهم آورد. این سرمایه‌گذاری به مهندسان مرسدس کمک می‌کرد تا بفهمند چگونه ایلان ماسک قصد دارد فناوری ناقصی عرضه کند و سپس بارهاوبارها آن را با استفاده از به‌روزرسانی‌های بی‌سیم شبیه به گوشی‌های هوشمند ارتقا دهد و توجه چندانی به سودآوری اولیه نمی‌كند.

مهندسان مرسدس بنز در ازای دسترسی به بسته‌های باتری مونتاژشده‌ی تسلا، به خودروساز برقی آمریکایی در ساخت سدان لوکس تسلا مدل S کمک کردند؛ اما در سال ۲۰۱۴ دایملر تصمیم گرفت سهام خود را به‌دلیل تردیدهای زیاد درزمینه‌ی رویکرد تسلا به تولید در مقیاس صنعتی بفروشد. تسلا به پیش‌گامی درزمینه‌ی ارائه‌ی رویکردهای جدید در تولید و طراحی نرم‌افزاری و معماری الکترونیکی ادامه داد تا بتواند نوآوری‌ها را سریع‌تر از رقبایش معرفی کند و تحلیلگران ترجیح می‌دهند این شرکت را با اپل مقایسه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

استفادiه از هوش مصنوعی در فرایندهای ثبت تصویر، کاربردهای متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند. به‌‌عنوان مثال می‌توان پس‌زمینه‌ی تصویر را مات یا حذف کرد. روش‌های متعدد دیگری هم در زمان ثبت ویدئو قابل اجرا خواهند بود که خصوصا در زمات برقراری تماس‌های ویدیویی، کاربرد زیادی دارند.

ظاهرا برنامه‌ی تحقیقاتی مایکروسافت، با هدف توسعه‌ی قابلیت هوش مصنوعی برای نمایشگرهای بزرگ انجام می‌شود. درواقع ردموندی‌‌ها می‌خواهند کیفیت تماس‌های ویدیوی را در چنین شرایطی بهبود دهند. به‌هرحال موفقیت آن‌ها با تمرکز بر این کاربرد هم می‌تواند به دستاوردی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر بینجامد.

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

بر این اساس این سری جدید در سه مدل V40 و V40 Pro و V40 ProPlus راهی بازار خواهد شد که گفته می‌شود به ترتیب ۳۳۰۰ یوان (حدود ۴۷۲ دلار)، ۴۰۰۰ یوان (حدود ۵۷۲ دلار) و ۵۰۰۰ یوان (حدود ۷۱۵ دلار) قیمت خواهند داشت.

هر سه مدل رمی معادل با ۸ گیگابایت خواهند داشت که البته مدل پروپلاس با گزینه رم ۱۲ گیگابایتی هم قابل خریداری خواهد بود. آنر برای تمام مدل‌ها ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از حافظه داخلی را هم در نظر گرفته. مدل پایه نمایشگری فلت با همراهی دوبین سلفی یکتا دارد، در حالی که مدل‌های پرو نمایشگری خمیده با دوربینی دوگانه را ارائه می‌دهند.

باتری موجود در این سه مدل هم ظرفیت‌های مشابهی داشته و نکته مثبت ماجرا جایی است که تمام آنها از شارژ ۴۰ واتی سریع و شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی سریع پشتیبانی می‌کنند. 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

قیمت اینترنت موبایل همیشه حواشی زیادی داشته است. نکته مهم اینجاست که وزارت ارتباطات و در راس آن وزیر ارتباطات تلاش کرده‌اند در حوزه قیمت اینترنت، کاربران ناراضی نباشند. شاید علاقه به محبوبیت و شاید هم دلایل بزرگ‌تری برای این نوع تصمیم گیری وجود داشته باشد. اما واقعیت این است که قیمت اینترنت موبایل تا قبل از این افزایش تا حد زیادی به کف قیمت تعیین شده برای اپراتورهای موبایل نزدیک بوده است. در واقع، یک کف و یک سقف برای قیمت دیتای موبایل وجود دارد.

اگر علاقه و حوصله‌اش را دارید، پیشنهاد می‌کنم سری به سایت رگولاتوری،  بزنید. با گردشی در همین بخش و چند محاسبه می‌توانید ببینید که قیمت سقف هر گیگابایت اینترنت موبایل از نوع آزاد برای سیم‌کارت‌های دائمی حدود ۴۰ هزار تومان (به شکل دقیق ۴۱ هزار ۹۴۳ تومان) و این قیمت برای سیم‌کارت‌های اعتباری حدود ۶۰ هزار تومان (به شکل دقیق ۶۲ هزار و ۹۱۴ تومان) است.

به دلیل پیچیدگی بسته‌ها و ترکیب اینترنت داخلی و بین‌المللی در آن‌ها، مشخص نیست که حالا میانگین قیمت اینترنت برای هر گیگابایت چقدر شده است. اما آنچه مشخص است، اینکه اپراتورها در حال حاضر تعرفه خود را بین کف و سقف تغییر داده‌اند و به سقف تعرفه حتی نزدیک هم نیستند. البته که رگولاتوری هم می‌گوید برای هر تغییر، ابتدا باید اجازه را به اپراتورها بدهد، که همین موضوع نیز محل سوال است.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در ابتدا توصیه می شود که شما نرم افزار های «فلش» و «فوتو شاپ» را یاد بگیرید. و بعد به سراغ نرم افزار های دیگر بروید، که به آن ها در ادامه اشاره خواهد شد.

نرم افزار فلشAdobe Flash  نرم افزاری قدرتمند برای ساخت محتوای انیمیشن و چند رسانه ای می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید رسانه های زیبا برای دسکتاپ و چندین دستگاه مختلف مانند تبلت ها، گوشی های هوشمند و تلویزیون ها تهیه کنید.

 

نرم افزار فوتو شاپAdobe Photoshop بدون شک قدرتمندترین و محبوب‌ترین نرم افزار حرفه‌ای ویرایش عکس، ساخت مدل‌های سه بعدی، طراحی و نقاشی است که بیش از ۲۵ سال از ارائه اولین نسخه آن می‌گذرد و مرتباً با ویژگی‌های جدید به روز می‌شود.

 

نرم افزار افتر افکت:  Adobe After Effects  نرم افزاری پیشرو برای ایجاد حرکت های گرافیکی پیچیده و جلوه های بصری سینمایی است.

 

سخت افزار

کامپیوتر: شما برای استفاده از نرم افزار هایی همچون فوتوشاپ و یا فلش نیاز به یک سیستم خیلی پیشرفته ندارید و کامپیوتر های امروزی با کانفیگ معمولی هم می توانند از پس اجرای این برنامه ها به خوبی بر بیایند.

تبلت: اگر تمایل برای استفاده از تبلت را دارید می توانید از تبلت های نوری ارزان قیمتی که در بازار وجود دارد همچون (اینتوس پرو) استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

کانال پاناما (به انگلیسی Panama Canal و به اسپانیایی Canal de Panamá) آب‌‌راهی ساخت دست بشر به طول ۸۲ کیلومتر می باشد . این آبراه که در منطقه‌ی تحت مالکیت کشور پاناما قرار دارد، اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می‌کند. کانال حیاتی قاره‌ی آمریکا از میانه‌ی باریکه‌ی پاناما عبور می‌کند و یکی از مسیرهای مهم تجاری آبی در جهان محسوب می‌شود. کانالی که در سال ۱۹۱۴ رسما کار خود را شروع کرد، امروزه به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی دنیای مدرن شناخته می‌گردد.

عبورومرور کشتی‌ها از کانال پاناما به‌تنهایی نشان‌دهنده‌ی شاهکار مهندسی حمل‌ونقل دریایی است. کشتی‌ها در حرکتی که حدود ۱۱ ساعت به‌طول می‌انجامد، چند مرحله را برای عبور از آبراه پاناما طی می‌کنند. در دو طرف کانال، سدهای سلولی قرار دارند که وظیفه‌ی بالابردن کشتی به دریاچه‌ی مصنوعی گاتن را برعهده دارند. دلیل ساختن دریاچه‌ی مصنوعی که ۲۶ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، کاهش فرایندهای حفاری برای ساخت کانال بود. کشتی‌ها پس از بالارفتن از یک طرف کانال و عبور از دریاچه‌ی مصنوعی، از سمت دیگر مجددا به پایین و هم‌سطح اقیانوس مقصد منتقل می‌شوند. در سال‌های اخیر، سدهای سلولی جدید در کانال راه‌اندازی شدند که امکان جابه‌جایی کشتی‌های بزرگ‌تر را فراهم نموند.

تاریخ‌نگاران اولین ایده‌ و طرح‌ها برای ساخت کانالی در باریکه‌ی پاناما در قرن شانزدهم کشف کرده‌اند. طرح‌های جدی مهندسی برای راه‌اندازی کانال مصنوعی در قرن نوزدهم قوت گرفت؛ اما درنهایت در قرن بیستم، میزبان آبراه حیاتی شد. آمار کشتی‌هایی که سالانه از کانال پاناما عبور می‌کنند، همیشه روندی صعودی داشته است؛ اما مشکلات اقتصادی و اوج‌گیری رقابت با دیگر کانال‌های آبراهی جهان مانند سوئز، اقتصاد کانال پاناما را هم زیرفشار قرار می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 برای عبورکردن  از این موقعیت و مقابله با بحران، به سراغ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رفته‌اند. برای مثال معاملات روی پلتفرم «Localbitcoins» در «هاوانا» و «اولگین» در حال انجام است.

یک معامله‌گر در «سن خوزه ده لاس لاخاس» بدون هیچ گونه محدودیتی در حال فروش بیت کوین کش (BCH) در این پلتفرم است. بر اساس گزارش‌ها، در دو سال گذشته تعدادی از شهروندان کوبا به سراغ ارزهای دیجیتال رفته‌اند.

 در گزارشی اعلام کرد که شهروندان این کشور برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به سراغ رمزارزها رفته‌اند تا به وسیله آن‌‌ها قادر به خرید آنلاین و همچنین مبادله مالی با کشورهای دیگر باشند. در این کشور یک کانال تلگرامی با نام «Cubacripto» نیز وجود دارد که در آن شهروندان به صحبت پیرامون دارایی‌های دیجیتالپرداخت میکنند.

در آوریل سال جاری میلادی کارآفرین کوبایی ایتالیایی، «Mario Mazzola» اولین صرافی همتابه‌همتا بیت کوین این کشور با نام «qbita.org» را راه اندازی کرد. Mazzola همراه با شروع به کار این صرافی به افزایش استفاده از بیت کوین در کوبا اشاره و علت آن را آزادی در انتقال پول و کنترل روی بودجه اعلام کرد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

از قابلیت‌های جدید دیگر Big Sur که در بیانیه‌ی اپل به آن اشاره می‌شود، می‌توان فناوری جدید برای حفاظت از سیستم را نام برد. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند فناوری جدید علاوه‌بر کمک به نصب سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها، دست‌کاری در فایل‌های سیستمی را هم دشوارتر می‌کند: «macOS Big Sur بخشی سیستمی با رمزنگاری پیچیده دارد که آن را دربرابر هرگونه دست‌کاری مقاوم می‌کند. در فناوری جدید، سیستم‌عامل مک به‌خوبی الگوی حجم ذخیره‌سازی سیستم شما را می‌داند و فرایند به‌روزرسانی را راحت‌تر در پس‌زمینه انجام می‌دهد.»

سیستم‌عامل مک Big Sur اکنون در مرحله‌ی بتای مخصوص توسعه‌دهندگان دردسترس قرار می دهند و در انتهای سال جاری، اولین نسخه‌ی بتای عمومی هم منتشر می‌شود. زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی نهایی عمومی نیز پاییز امسال اعلام شده اند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این گوشی جز جذاب‌ترین گوشی‌های هوآوی است. به نظر می‌رسد این تلفن همراه در سه ماهه اول سال 2019 به بازار عرضه شود. مودمی که قرار شده در این گوشی استفاده شود یکی از قدرتمندترین و در عین حال پرسرعت ترین مودم موجود در بازار است که می تواند سرعتی بین 2.3Gbps را برای کاربر فراهم کند.

اگر بخواهیم به صورت مقایسه‌ای هم در مورد سرعت صحبت کنیم باید بگوییم که گوشی Sony Xperia XZ2 و حتی Samsung Galaxy S9 که دارای پردازنده Snapdragon 845 هستند بالاترین سرعت  آنها 1.2Gbps است که می‌تواند نشان دهنده این باشد که این شرکت  با تولید میت 30 هدف های بزرگی را در سر دارد.

این کمپانی قدرتمند شرایط خیره کننده ای را برای پرچمداران سری میت در نظر می گیرد و به نظر این گوشی هوشمند  با پردازنده کایرین 990 روانه بازار فروش خواهد شد، به احتمال زیاد این گوشی هوشمن با چهار لنز دوربین روانه بازار فروش شود. در کنار این محصول نسخه پورش دیزاین نیز که گرانترین محصول این کمپانی به شمار می رود به نظر جذابیت های بسیاری را همراه آورد.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این کمپانی فرآیند توسعه موبایلی جدید از سری میان رده A را مجهز به تکنولوژی 5G آغاز کرده است. نام مدل این دستگاه SM-A426B است که با در نظر داشتن الگوی همیشگی سامسونگ در نام‌گذاری، به احتمال زیاد به گوشی گلکسی A42 5G اشاره دارد. هنوز مدرکی مبنی بر حضور نسخه‌ای غیر 5G از این موبایل در دسترس نیست، ولی به احتمال قوی سامسونگ نسخه معمولی گلکسی A42 را هم به صورت همزمان راهی بازار خواهد نمود.

این موبایل میان رده ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت، که قطعا مزیتی بزرگ در زمینه موبایل‌های میان رده فعلی سامسونگ محسوب می‌شود. موبایل تنها در ظرفیت ۶۴ گیگابایتی قابل خریداری است. گویا سه رنگ خاکستری، مشکی و سفید نیز رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این موبایل جدید هستند.

همانطور که می‌دانید موبایل‌های 5G به طور کامل از شبکه‌های 4G LTE نیز پشتیبانی می‌کنند، ولی در هر صورت گوشی‌های جدید در دو دسته جداگانه مجهز به 5G و معمولی مانند روانه بازار می‌ گردند. شاید در سال ۲۰۲۱ این موضوع تغییر کرده و تنها موبایل‌هایی که به فناوری ارتباطی 5G مجهز هستند سبد خرید مردم را پر کنند. بدون تردید طی ماه‌های آینده بیشتر در مورد نسل جدید سری A سامسونگ گلکسی خواهیم فهمید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یک نرم افزار عالی برای عکاس اگر به عکاسی علاقه دارید باید این نرم افزار را امتحان کنید. این نرم افزار مشاهده فتوشاپ است اما با این تفاوت که فقط برای تغییر و اصلاح تصاویر است. خیلی راحت می توانید تصاویر خام خود را وارد این نرم افزار کنید، بهترین ها را انتخاب و رتبه بندی کنید، رنگ ها را اصلاح کنید، سایز را درست کنید و تمام تصاویر را یکجا با هر کیفیتی که می خواهید ذخیره کنید.

این نرم افزار سرعت کار شما در ویرایش تصاویر را بالا می برد و برای عکاسان بسیار کاربردی 

ادوبی آدیشن یک نرم افزار کامل برای کار با صدا و فایل های صوتی است. با این نرم افزار می توانید بطور اختصاصی روی صدا و فایل های صوتی تمرکز کنید و هر تغییری را در این نوع فایل ها ایجاد کنید.

این نرم افزار دارای ابزار ها و امکانات بسیار زیادی است که از کاهش نویز صدا، ویرایش و حذف قسمتی از صدا، کار با چند صدا، میکس و ادیت و… پاسخگوی نیاز های شما

این نرم افزار را ممکن است با نام Flash به یاد بیاورید. نرم افزاری که برای ساخت انیمیشن است و نام آن به Animate تغییر کرده است. با این نرم افزار می توانید بروی تک تک فریم های انیمیشن خود کار کنید. از طراحی تا متحرک سازی را در داخل همین نرم افزار انجام دهید یا از نرم افزار هایی مثل فتوشاپ و ایلوستریتور در کنار انیمیت استفاده نمایی

ید.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یک نرم افزار عالی برای عکاس اگر به عکاسی علاقه دارید باید این نرم افزار را امتحان کنید. این نرم افزار مشاهده فتوشاپ است اما با این تفاوت که فقط برای تغییر و اصلاح تصاویر است. خیلی راحت می توانید تصاویر خام خود را وارد این نرم افزار کنید، بهترین ها را انتخاب و رتبه بندی کنید، رنگ ها را اصلاح کنید، سایز را درست کنید و تمام تصاویر را یکجا با هر کیفیتی که می خواهید ذخیره کنید.

این نرم افزار سرعت کار شما در ویرایش تصاویر را بالا می برد و برای عکاسان بسیار کاربردی 

ادوبی آدیشن یک نرم افزار کامل برای کار با صدا و فایل های صوتی است. با این نرم افزار می توانید بطور اختصاصی روی صدا و فایل های صوتی تمرکز کنید و هر تغییری را در این نوع فایل ها ایجاد کنید.

این نرم افزار دارای ابزار ها و امکانات بسیار زیادی است که از کاهش نویز صدا، ویرایش و حذف قسمتی از صدا، کار با چند صدا، میکس و ادیت و… پاسخگوی نیاز های شما

این نرم افزار را ممکن است با نام Flash به یاد بیاورید. نرم افزاری که برای ساخت انیمیشن است و نام آن به Animate تغییر کرده است. با این نرم افزار می توانید بروی تک تک فریم های انیمیشن خود کار کنید. از طراحی تا متحرک سازی را در داخل همین نرم افزار انجام دهید یا از نرم افزار هایی مثل فتوشاپ و ایلوستریتور در کنار انیمیت استفاده نمایی

ید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای این مورد که کارکرد این بوم را خوب درک کنید ، در قالب یک مثال عملی اجزای مختلف بوم را با یکدیگر تکمیل می کنیم.
کسب و کاری که قصد داریم در اینجا بوم مدل کسب و کارش را ترسیم کنیم ، کافه بازار ، اولین مارکت اپلیکیشن های اندرویدی در ایران است. قطعا شما اگر یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید داشته باشید با این نرم افزار آشنایی دارید. کافه بازار، محلی است که برنامه نویسان به عرضه نرم افزار های بومی موبایل می پردازند و کاربران نیز در قالب این بستر نرم افزار های مورد نیاز خود را خریداری می کنند و دانلود می نمایند.
نکته مهم : قطعا مدل کسب و کار کافه بازار دارای اجزای مفصل تری است که ما در این مثال بصورت خیلی خلاصه و با جزییات کم ، در راستای آموزش بوم مدل کسب و کار ، اجزای آن را تشریح می نماییم.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اپل برای اطمینان یافتن از این موضوع که راه مهاجرت از پردازنده اینتل به ARM کمترین دست اندازها را داشته باشد، راهکارهایی را درنظر گرفته است. یکی از آن‌ها، شبیه‌ساز «Resetta 2» خواهد بود که امکان اجرای نرم افزارهای اینتل روی مک‌های مبتنی بر ARM را فراهم می‌کند. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد بدون هیچ مشکلی روی کامپیوترهای مک اجرای خواهند شد.

تروتن اسمیت در این زمینه اعلام نمایند:

آنچه که ما امروز می‌بینیم خبر از این می‌دهد که چیپ‌های جدید اپل قادر به شبیه‌سازی نرم افزارهای کنونی مک با سرعت بالایی خواهند بود و قدرت کافی برای اجرای برنامه‌های حرفه‌ای و بازی‌های سه بعدی سنگین را دارد. امکان اجرای اپلیکیشن‌های iOS و iPadOS روی کامپیوترهای مک به کاربران اطمینان می‌دهد که می‌توانند نیاز خود را از طریق دستگاه‌های مختلف رفع می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

کافیست یک کارآفرین پیدا کنید و بعد کسی را نیز خواهید یافت که به دنبال کسب درآمد است. اگرچه ساخت یک کمپانی کار دشواری به نظر می‌رسد، یافتن کسی که روی آن کمپانی سرمایه‌گذاری کند سخت‌تر است. موسسین کسب‌وکارها دائما به دنبال ارتباطات درست می‌گردند، چه موضوع ارتباطات شبکه‌ای باشد و چه اشخاص ثالث معتبری که آن‌ها را به شخص درست معرفی می‌کنند. اما در پایان روز، موضوع کمتر درباره اشخاصی که می‌شناسید است و بیشتر راجع به اینکه چه چیزی در اختیار دارید.

البته که هرکسی کارآفرینی را می‌‌شناسد که به آسانی و ظرف چند روز سرمایه‌گذار مورد نیازش را یافته است. بله، گاهی داستان‌های سیندرلایی اتفاق می‌افتند. اما حقیقت تلخ اینست که هیچ میانبری به جذب سرمایه‌ وجود ندارد. سرمایه‌گذاران می‌دانند که حدود ۲۰ درصد از کسب‌وکارهای تازه ۳۰ درصدشان در دومین سال و ۵۰ درصدشان در پنجمین سال شکست می‌خورند. به همین ترتیب، آن‌ها ملاحظه‌کارانه رفتار کرده و ذاتا تردید دارند.

استارتاپ‌ها باید بدانند که چطور قادر به جذب سرمایه‌گذاران هستند.  به سراغ درس‌هایی می‌رویم که استارتاپ‌های مختلف هنگام برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران آموخته‌اند.

کافیست یک کارآفرین پیدا کنید و بعد کسی را نیز خواهید یافت که به دنبال کسب درآمد است. موسسین کسب‌وکارها دائما به دنبال ارتباطات درست می‌گردند، چه موضوع ارتباطات شبکه‌ای باشد و چه اشخاص ثالث معتبری که آن‌ها را به شخص درست معرفی می‌کنند. اما در پایان روز، موضوع کمتر درباره اشخاصی که می‌شناسید است و بیشتر راجع به اینکه چه چیزی در اختیار دارید.

البته که هرکسی کارآفرینی را می‌‌شناسد که به آسانی و ظرف چند روز سرمایه‌گذار مورد نیازش را یافته است. بله، گاهی داستان‌های سیندرلایی اتفاق می‌افتند. اما حقیقت تلخ اینست که هیچ میانبری به جذب سرمایه‌ وجود ندارد. سرمایه‌گذاران می‌دانند که حدود ۲۰ درصد از کسب‌وکارهای تازه در نخستین سال، ۳۰ درصدشان در دومین سال و ۵۰ درصدشان در پنجمین سال شکست می‌خورند. به همین ترتیب، آن‌ها ملاحظه‌کارانه رفتار کرده و ذاتا تردید دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این ریتم کند کمک می‌کند ما راحت‌تر با یک الی ۵ سال بزرگ‌تر نسبت به نسخه قبلش ارتباط برقرار کنیم، عادت‌های رفتاری او و روحیه‌ای که دارد را بشناسیم و از سطح صمیمت رابطه‌اش با جوئل بعد از گذشت اتفاقات نسخه آگاه شویم. بعد از آن داستان برای مدتی کنار می‌رود و ناتی داگ سعی می‌نمایند تغییرات به‌وجود آمده در گیم‌پلی را برای گیمر بازگو نمایند.

برای مثال در مرحله شیرین برف‌بازی متوجه چابکی و سرعت بالای الی در جابجایی و بالا رفتن از اجسام می‌شوید. در بخشی که رانرها به کاراکتری که کنترلش را برعهده دارید حمله می‌کنند هم عبور از شیارهای بین دیوارها،‌ پرش بین ارتفاعات و فرار از دست گروه بزرگی از زامبی‌ها را یاد خواهید گرفت. انواع مختلف افراد مبتلا شده به ویروس را ملاقات خواهید کرد و نحوه ساخت کیت‌های سلامتی و استفاده از کوکتل مولتوف را هم مرور می‌نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

فلاهرتی مدت‌ها پیش و در سال ۱۹۹۳ میلادی بود که اعلام کرد قیمت مسکن و فضای اداری در Bay Area ناپایدار است. و با این همه، هزینه زندگی در سیلیکون ولی طی سال‌های اخیر صرفا نجومی‌تر شده، البته به جز چند برهه. با توجه به سوابق تاریخی، برخی می‌گویند که کاهش دادن قیمت‌های کنونی هم یکی از همان برهه‌هاست و قرار نیست تغییری اساسی در ساختار و فرهنگ غالب بر این منطقه پیش آید.

پیش از وقوع پاندمی «کمپانی‌ها قادر به یافتن کارمند نبودند، قیمت‌ها همواره در بازار مسکونی و تجاری افزایش می‌یافت. سیلیکون ولی تبدیل به جایی شده بود که زندگی در آن برای افراد معمولی بسیار دشوار بود.» این را دان دیونپورت، هم‌موسس و مدیر شرکت Ranstad RiseSmart می‌گوید: «من در جمع افرادی نیستم که می‌گویند سیلیکون ولی محو خواهد شد، اما قطعا از حرارتش کاسته شده و شاید در قیاس با دیگر بازارها،‌ به آن بالانسی که نیازش دارد دست یابند.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برنامه نویسانی که میخواهد در حوزه موبایل کار کند نیز بین اندروید و IOS میتوانند تردید پیدا کنند. این سوال جوابش واقعا مشخص است: خب مسلم است اندروید! بیش از ۸۰ درصد گوشی های هوشمند سیستم عامل اندروید دارند و در ایران این رقم تا ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده. آینده اندروید نیز با حمایت گوگل درخشان هست.

پس شکی نیست که کدنویسی برای اندروید بهتر است. برای نوشتن اپلیکشن های اندروید نیز زبان جاوا را بهتر است یاد بگیرید. زبان جاوا یک زبان دوست داشتنی است و چون شما احتمالا قبلا با سی یا سی پلاس پلاس کار کرده اید کار با جاوا نیز برایتان راحت خواهد بود چون بسیار شبیه بهم می باشند



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اخیرا شیائومی پتنت جدیدی ثبت کرده است که در آن، می‌توان  هوشمندی با نمایشگر تاشو را مشاهده کرد. این پتنت در اواخر سال ۲۰۱۹ به سازمان CNIPA  سپرده شد و گویا چندی پیش، این سازمان آن را تأیید کرده است. اصولا شرکت‌های بزرگ برای تولید محصولاتشان پتنت‌های مختلفی ثبت می‌کنند تا شرکت‌های دیگر از دستاوردهای آن‌ها کپی‌برداری نکنند و حق استفاده از طراحی یا تکنولوژی به‌کار‌رفته برای شرکت سازنده محفوظ باقی بماند. بااین‌حال، ثبت پتنت به‌معنی تولید انبوه محصولی منتسب به آن نیست و ممکن است شرکت سازنده از ساخت چنین محصولی صرف‌نظر نمود.

در نگاه اول، پتنت ثبت‌شده‌ی شیائومی محصولی را نشان می‌دادند که از لحاظ طراحی، بسیار میت ایکس است. در پتنت می‌توان مشاهده کرد نمایشگر ازطریق لولاها به دو بدنه متصل شده است و کاربر می‌تواند با گشودن گوشی از نمایشگری با ابعاد بیشتر برخوردار شود. روی بدنه دوربینی چهارگانه تعبیه شده است؛ اما دوربین سلفی مشاهده نمی‌شود که به‌احتمال فراوان برای ثبت تصاویر سلفی نیز باید از دوربین اصلی استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این استارت آپ، پلتفرمی شامل راهکارهای خودکارسازی فراهم نموده است تا به سازندگان دستگاه های IoT در قراردادن الزامات امنیتی در دستگاه های خود، قبل از پیاده سازی و همچنین در تأمین امنیت آنها بعد از پیاده سازی کمک کند. این پلتفرم انتها به انتها، سازنده دستگاه را از تجزیه و تحلیل امنیتی گرفته تا راهنمای پیاده سازی تا دریافت گواهینامه های امنیتی همراهی و کمک می کند و آنها را قادر می سازد تا با حداقل منابع، امنیت صحیح را به سرعت به دستگاه های خود اضافه کنند. راه حل VDOO براساس یک طبقه بندی جامع از دستگاه های IoT بنا شده است و از 5 بخش مرتبط و یکپارچه شامل ایجاد الزامات امنیتی، آنالیز شکاف امنیتی، برنامه امنیتی عملیاتی، اخذ گواهینامه ها و پشتیبانی امنیتی بعد از پیاده سازی تشکیل شده است. VDOO در یک دور جذب سرمایه، موفق به جذب 13 میلیون دلار بودجه می باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ابتدا به اهداف تان فکر کنید برنامه ریزی دقیق و مشخص داشته باشید و اهداف اان را بطور واضح و کتبی تبدیل کنید تا دقیقا متوجه پیشرفتتان باشید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

ارز دیجیتال این روزها در تمام دنیا توانسته اند  جایگاه بسیار گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف به دست آورد. اگر بخواهیم در مورد اصلی‌ترین کاربرد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که این ارز هیچ تفاوتی با پول واقعی ندارد؛ به عبارت دیگر یک واحد پولی همانند ریال، دلار، یورو، پوند و … است. حتی می‌توان گفت که کاربردی به مراتب گسترده‌تر و جامع‌تر از سایر واحدهای پولی دارد؛ چرا که ارز دیجیتال یک واحد پولی بین‌المللی است و مربوط به کشور خاصی نیست. لذا به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می‌توان در تمامی کشورها از آن استفاده کرد. پس در یک کلام ارز دیجیتال وسیله‌ای برای خرید و فروش و معاملات تجاری می باشند



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سازمان مالکیت معنوی که تحت تاثیر سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایران ایجاد شده است ، دارای وظایفی در راستای اهداف جهانی حمایت از مالکیت معنوی است . از این رو وظایف سازمان مالکیت معنوی از قرار زیر هستند : 


1- ارتقاء توسعه تدابیر پیش بینی شده برای تسهیل حمایت مؤثر از مالکیت معنوی در سراسر جهان و هماهنگی قوانین ملی در این زمینه
2- انجام وظایف اداری اتحادیه پاریس، اتحادیه های ویـــژه ای که در رابطه با این اتحادیه تأسیس شده اند .
3- قبول یا شرکت در اجــــرای هرگونه موافقت نامه بین المللی که به منظور بالابردن حمایت از مالکیت معنوی تنظیم شده باشد
4- تشویق انعقاد قراردادهای بین المللی مربوط به ارتقاء حقوق مالکیت معنوی هست.
5- پیشنهاد همکاری به کشورهایی که خواهــان کمک های حقوقی – فنی در زمینه مالکیت معنوی می باشند
6- جمع آوری و گسترش اطلاعات مربوط به حمایت مالکیت معنوی و همچنین انجام و توسعه مطالعات در این زمینه و مبادرت به چاپ نتایج به دست آمده
7- حمایت از خدماتی که حمایت بین المللی مالکیت معنوی را تسهیل نمایند و درصورت اقتضاء اقدام به ثبت در این زمینه و انتشار اطلاعات مربوط به آن
8- انجام هرگونه اقدام مقتضی دیگر می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
  • نجام حرکات آگاهانه برای دستیابی به نتیجه مطلوب انضباط فردی را رقم می‌زند. باید برای رسیدن به هدف انگیزه‌ها در نظر گرفته شوند و همه احساسات خوب و مثبتی که از به دست آوردن نتیجه حاصل می‌شود، نوشته شود. برای دستیابی به هدف باید زمان و عبارت خاصی قید شود؛ برای مثال “در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۲۰ کیلو وزن کم کرده و به وزن دلخواه ۵۵ کیلوگرم خواهم رسید. در راه رسیدن به وزن ایده‌آل تنها هفته‌ای دو قطعه شکلات تلخ و هفته‌ای ۳ وعده برنج به میزان ۱۰ قاشق میل خواهم کرد.”
    همچنین با استفاده از کلمات تاکیدی باید به این اشتیاق قوت بخشید. “با رسیدن به وزن ایده‌آل به شغل رویایی خود دست خواهم یافت و زیبایی دوچندان کسب خواهم کرد.”
    برای گرفتن نتیجه کائنات پیوست که در آن ذکر شده برای رسیدن به آنچه مطلوب است باید راه‌های موفقیت را مشخص کرده و به کرات پیگیری کرد تا به هدف دست پیدا کرد. به عبارت دیگر اعمالی که دیگران انجام می‌دهند را این افراد با انضباط فردی و همراه دارد. دنبال کردن هدف در ابتدا کار مشکلی به نظر می‌رسد اما پس از گذر زمان و شکل گرفتن عادات بر اساس آن، ترک هدف کار سختی می‌شود. یکی از راه‌های  خواندن کتاب‌های افراد موفق و پیگیری کردن سمینارهای آن‌ها است

طبق تحقیقات ۸۰ درصد موفقیت افراد به اهداف آن‌ها وابسته می باشد .نبودن آن باعث شکست و ناامیدی می‌شود.  نویسنده و سخنران معروف کانادایی درباره این موضوع می‌گوید: «موفقیت به معنای داشتن هدف برای رسیدن به آن‌ها است».

اهداف به دلیل ایجاد انگیزه و تمرکز برای انجام کار، به افراد کمک می‌کند تا زندگی خود را سازماندهی کنند. هدف‌گذاری زمانی اهمیت دارد که قابل دستیابی باشد و افراد برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی داشته باشند. توجه داشته باشید که اهداف باید به روشنی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

افراد جوان هم از ارزهای دیجیتال برای رساندن پیام خود استفاده می‌نمایند.

همینطور جعفر جکسون (Jaafar Jackson) برادر زاده‌ی مایکل جکسون، از برنامه خود برای ارائه‌ی توکن در عرصه‌ی موسیقی خبر داد که هدف آن آشنایی مردم با دنیای ارزهای دیجیتال و اختصاص بخشی از درآمد به کمک‌های بشر دوستانه است.

بخشی از دیگر موارد می‌توان اشتون کوچر بازیگر مطرح آمریکایی اشاره کرد که با حضور در برنامه‌ی الن‌ دی‌جنرس اعلام کرد که ۴ میلیون دلار ریپل را به صندوق حمایت از حیات وحش الن اهداء می‌کند.

جدای  از هرگونه تعصب و مخالفت، ارزهای دیحیتال خیلی زودتر از آن چیزی که توقع می‌رود به بخش جدایی ناپذیر تجارت جهانی تبدیل می‌شوند. اگر ارزهای دیجیتال بتوانند برنامه‌ی بی روح وفاداری را بهبود دهند و فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌ها و سهولت کمک‌های انسان دوستانه را به ارمغان آورند، پس از آن چه خواهد شد؟ جواب این سوال خریدنی نیست و باید کارآفرینان خودشان به آن پاسخ بدهند



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

مزایای استفاده از FrameWork

اصولا زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید، اهمیت استفاده از فریم‌ورک‌ها را درک کرده‌اید و نیازی به توضیح و تفسیر اینکه چرا ما باید از فریم‌ورک استفاده کنیم نیست. اما فقط برای اطمینان بیشتر از اینکه هنوز پشیمان نشده‌اید که از فریم‌ورک استفاده کنید چند نکته رو یادآور خواهم شد.
بطور کل استفاده از فریم‌ورک بیشتر دارای مزیت است  مهمترین مزیتی که برای استفاده از فریم‌ورک‌ها می‌تونیم بیاریم اختراع نکردن مجدد چرخ و تمرکز بر روی توسعه و بهینه سازی چرخ هستش، که اینجا منظور از چرخ، کدهای توسعه‌داده شده است.

 بطور کل مزایای استفاده از FrameWork در توسعه‌ها برای توسعه‌دهندگان عبارتند از:

  1. نظم و سازماندهی شدن کدها و فایلهای پروژه
  2. استفاده از ابزارهاو کتابخانه‌های از پیش تعریف شده
  3. استفاده از الگوی MVC
  4. امنیت بایشتتر
  5. کدنویسی کمتر و سرعت توسعه بیشتر
  6. امکان استفاده از کمک سایر توسعه‌دهندگان بدلیل استاندارد بودن روش توسعه
  7. موقعیت‌های شغلی مشخص و تعریف شده
  8. ابزارهای بهینه سازی
  9. مناسب برای کار و توسعه تیمی


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در نوار ابزار سمت چپ بر روی آیکون Move کلیک کرده و سپس قسمت‌هایی که می‌خواهید جابه‌جا شوند را درگ کنید. برای انتقال دادن  موارد به یک لایه، آن لایه را هایلایت کرده و ار ابزار Move استفاده کنید. همچنین برای دسترسی به گزینه‌های بیشتر بر روی آن قسمت  کنید.

تغییر مقیاس (scale)، چرخاندن (rotate)، جابه‌جایی (move) و قرینه کردن (flip) اجزاء:

ابزار Free Transform امکان scale، rotate، move و flip کردن هر عنصری را در لایه‌ یا لایه‌های موردنظر در اختیارتان قرار می‌‌دهد. از کلیدهای میانبر CTRL + T یا Command + T (در سیستم عامل مکنتاش) برای شروع به کار Free Transform و نمایش گزینه‌های آن در بالای صفحه استفاده کنید. در زمان انجام این کارها، کلید SHIFT را نگه دارید تا بتوانید نسبت‌ها و اندازه‌ها را وارد نمایید



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

شبکه دانشگاهی (CAN: Campus Area Network): «شبکه‌ای رایانه‌ای» می باشد که از اتصال چند «شبکه محلی» (LAN) که همه آنها محدود به یک ناحیه جغرافیایی هستند ساخته می‌شود، مانند محوطه یک محیط اموزشی ، یک مجموعه صنعتی یا یک پادگان ه نظامی. می‌توان آن را به عنوان یکی از انواع «شبکه‌های کلان‌شهری» (MAN) به حساب آورد که عموماً محدود به ناحیه‌ای کوچک‌ از نظر معمول یک شبکه کلان‌شهری می باشد.
در حالتی که در فضای یک دانشگاه شبکه‌ای نوع شبکه دانشگاهی داریم، شبکه مورد نظر حتما ساختمان‌های دانشکده‌های مختلف شامل بخش‌های آکادمیک، کتابخانه دانشگاه و ساختمان محل اقامت دانشجویان را به یکدیگر متصل می‌کند. شبکه دانشگاهی بزرگ‌تر از یک «شبکه محلی» ولی کوچک از یک «شبکه گسترده» (WAN) است. بدلیل اینکه اولین بار در دانشگاه طراحی واجرا گردیده است نام آن Campus نام گذاری شده است



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اگر انیماتوری در سازمان یا شرکت استخدام شده باشند، ساعات کاری او مطابق با روند معمول شرکت خواهند بود . بسیاری از انیماتورها به شکل قراردادی و سفارشی کار می نمایند به طور مِثال سفارش ساخت یک تیزر تبلیغاتی را گرفته اند و در کوتاه ترین زمان باید آن را تحویل دهند. به همین خاطر ساعات کاری فشرده ای نیز خواهند داشت.

اگر می خواهید از تخیل خود استفاده نمایید و مهارت های خلاقانه خوبی به عنوان مثال در نقاشی و مدلسازی دارید، این شغل برای شما مناسب خواهند بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در صورتی که اکانت  شما در دایرکت ادمین بدون علت مانند تمام شدن پهنای باند بلاک می‌گردد و مسدود شدن اکانت در دایرکت ادمین مکررا رخ دهد باید اطمینان حاصل کنید پهنای باند user  و یا اکانت reseller یا مالک این user به اتمام نرسیده باشد. در صورتی که suspend شدن اکانت در دایرکت ادمین بدون علت اتفاق می افتد مسیر زیر را بررسی کنید.

  • وارد اکانت خود شوید(login) کنید.
  • وارد قسمت domain setup شوید.
  • در این صفحه جدید بروی نام دامنه خود کلیک نمود.
  • و تیک Same as Main Account برای گزینه Bandwidth را فعال کنید و تغییرات را ذخیره کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

نقش‌آفرینی نسل جوان و ورود نوآوری این نسل را برگ برنده‌ی اقتصاد دانش‌ بنیان برای متحول ساختن کشور عنوان کرد و گفت:

“نسل جوان، خلاق، تحصیل کرده با وارد شدن به عرصه کارآفرینی  دانش و ‌بنیان و استارتاپی، زمینه‌ساز تحول اساسی در ساختارهای پیشین از جمله ساختارهای اقتصادی هستند.”

“از ابتدای  راه شبکه ایران‌کالاو فعالیت آزمایشی، با این شبکه همکاری نزدیک داشتیم. بخش قابل توجهی از آگاهی و فرهنگ‌سازی اقتصاد های دانش‌بنیان نیازمند تلاش‌ها و همراهی‌های رئسای مربوطه می باشد و است و امیدواریم که حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی این اقتصاد ادامه می کند”



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
  1. تصال به اینترنت از طریق wifi و مودم های GPRS
  2. نصب انواع مرورگر مانند Ie و FireFox و Google chrom و UCWeb
  3.  استفاده از V-PN
  4. قابلیت استغاده از کیبرد فارسی و انگلیسی در مرورگر

 

  1. امکان استفاده بعنوان کتاب الکترونیکی با قابلیت خواندن فرمت های PDF و WORD و EXCLE و …..
  2. امکان نصب انواع Viewer ها برای انواع نرم افزارها
  3. قادر هستید انواع کتاب های آموزشی و … به همراه فایل های صوتی و تصویری را استفاده نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چه امروزه نیاز به «سیستم های اطلاعاتی یکپارچه» بر کسی پوشیده نیست ،  این مهم در کشور به عنوان یک ضرورت مورد توجه مدیران و کارگزاران قرار نگرفته و  هنوز شاهد بهره گیری از نظامهای سنتی و استفاده از برنامه‌های آماده رایانه ای (package) هستیم. همچنین در زمینه معرفی این نوع سیستم ها و مفهوم و کاربرد آن آموزش و اطلاع رسانی مناسبی از طرف نهادهای علمی و حرفه ای به عمل نیامده و کار فرهنگی مناسبی درباره ارتقای سطح بینش مدیران وکارکنان سازمانها و مؤسسات کشور صورت نپذیرفته و به همین دلیل طرح ، استقرار و توسعه این سیستم ها با مشکلات عدیده مواجه شده است.
علی رغم تحولات مهمی که در سالهای اخیر در زمینه ضوابط و متدولوژی تحلیل ، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی یکپارچه به وجود آمده و تآثیراتی را بر سیستم های اطلاعاتی گذاشته است و این تاثیرات به طراحی و پیاده سازی سیستم های هوشمند رایانه ای و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP=ENTERPRISE RESOURCE PLANNING) شده است و با وجود اثبات اینکه انجام عملیات کنونی سازمانها و مؤسسات و اعمال کنترل های داخلی مطلوب و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز از طریق سیستم های سنتی امکانپذیر نمی باشد، هنوز سیستم های اطلاعاتی یکپارچه که یکی از مهمترین موضوعات زمان حاضر واز مبرم ترین نیازهای بنگاههای اقتصادی ایران است، به عنوان یک ضرورت مورد توجه مدیران سازمانها و مؤسسات و کارگزاران کشور قرار نگرفته و اگر ارزیابی واقع بینانه ای از نظامهای اطلاعاتی سازمانها ی کشور داشته باشیم ، در می یابیم که تنها تعداد ر اندکی از آنان دارای سیستم های اطلاعاتی مناسب کسب و کارند وبقیه فاقد نظامهای اطلاعاتی مناسب بوده و برخی از این سازمانها و موسسات از سیستم های اطلاعاتی سنتی نیز بهره مند نیستند و از ساده ترین نظامهای برنامه ریزی وکنترل محرومند. در این مجال نارسائیها و دشواریهای طرح ، استقرار و توسعه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه در ایران تشریح می شود
سیستم اطلاعاتی یکپارچه 
سیستم اطلاعاتی یکپارچه شامل اجزای  رایانه ای یکپارچه است که برای جمع‌آوری ، پردازش و کنترل و ذخیره اطلاعات و حصول اطمینان از صحت جریان اطلاعات در سازمان ، سهولت در کارکردهای عملیاتی و به منظور پشتیبانی اطلاعات مدیریت در تصمیم گیریها طرح و استقرار می یابد
نظری بر سیستم برنامه ریزی منابع سازمان: نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان سیستم اطلاعاتی یکپارچه ای است که فرایندهای اصلی و فعالیتهای عمده سازمان را  امکان برنامه ریزی و کنترل منابع سازمان را فراهم می آورد . سیستمهای برنامه‌ریزی سازمان که از سال ۱۹۹۰ مطرح گردیده اند ،‌در واقع تکامل یافته «سیستم برنامه ریزی مواد» (MRP) و «سیستم اطلاعات مدیریت» (MIS) هستند و هم اکنون پنج شرکت برتر دنیا نظیر مایكروسافت ، اوراكل و... در این زمینه فعالند.
در ایران این نرم افزار به تازگی مورد توجه   موسسات قرار گرفته و در حال حاضر چند شرکت از شرکتهای بزرگ خودروسازی و فولاد درصدد استقرار سیستم مذکور برآمده اند .
نکته مهمی که شرکتها بایستی قبل از خرید این نرم افزار مد نظر قرار دهند ، حصول اطمینان از پوشش کامل فرایندهای اصلی و عمده سازمان و امکان بومی ساختن آن یا به عبارتی انطباق نرم افزار با فعالیتهای سازمان و از همه مهمتر آماده شدن برای گذار از دوران نسبتا طولانی و استقرار سیستم می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

لف: وراثت : منظور از وراثت تکامل ژن ها در زمان کودکی می باشند. از دیدگاه مدافعان این نظریه همان شکلی  که رنگ چشم، فیزیک بدن و .... فرد به صورت وراثتی تشکیل می شوند، ویژگی های شخصیتی او نیز به وسیله عامل وراثت تعیین می شوند. اما وراثت نمی تواند توجیه کننده همه ویژگی های شخصیتی باشد، اگر قرار باشد همه خصوصیات فردی به وسیله وراثت تعیین شود، هیچ نوع آموزش و تجربه ای نمی تواند آن ها را کنترل نماییم.

ب: محیط (Environment): نقطه مقابل دیدگاه وراثتی دیدگاه محیط گرایان است که معتقدند شخصیت فرد در اثر تجربیاتی که در محیط کسب می کند، شکل می گیرد. فرهنگی که شخص در آن بزرگ می شود، شرایطی که فرد با آن مواجه می شود، ارزش ها و هنجارهای دوستان و گروه های اجتماعی از جمله این تجربیات به شمار می روند.

v     بحث وراثت: محیط بااهمیت قائل شدن برای هر دو عامل وراثت و محیط در تشکیل شخصیت حل می شوند. وراثت الگوهای رفتاری خاص به طور بالقوه در فرد ایجاد می کند و محیطی که فرد در آن قرار می گیرد موجب بروز و ظهور این الگوها در فرد می شود.

ج: موقعیت (Situation): سومین عامل تعیین کننده شخصیت فرد موقعیت و یا شرایطی است که فرد در آن قرار می گیرد. هرچند شخصیت فرد دارای ثبات رویه و پایداری است، ولی الزامات گوناگون در موقعیت های مختلف باعث می شود فرد در هر موقعیتی جنبه خاصی از شخصیت خود را نمایان کنند. 

 

کارکنان و کارمند ها سازما نها اگرچه شباهتهایی با هم دارند، ولی از نقطه نظرات متعددی با یکدیگر متفاوتند و این تفاوتها، مدیریت بر انسا نها را مشکلتر می کند. هرچه آگاهی مدیران نسبت به تنوع و گوناگونی این تفاوتها و اساس آن بیشتر باشد، احتمال اینکه بتوانند تلاشهای افراد تحت نظارت خود را در جهت دستیابی به هدفهای سازمان و زیاد شدن  بهره وری شغلی، بهتر هماهنگ سازند، بیشتر  می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هاردساب روشی است که زیر نویس را به قسمت واقعی فیلم می چسباند .هارد ساب دیجیتال بسیار شبیه به نوارهای VHS با زیرنویس است که زیرنویس ها را نمی توان خاموش یا غیر نمایش داد.

 

هارد ساب اکثرا در دستگاه پخش بسیار تقاضای کمی دارد. از آنجا که متن یا زیر نویس در حال حاضر بخشی از مطلب است ، پردازش آن به همان اندازه که فیلم نمایش داده می شود طول می کشد. همچنین به دلیل استفاده زیاد از منابع پردازنده که برای رندر آنها لازم است ، اغلب می توانید جلوه های ویژه ای تهیه کنید که تکرار در قالب زیرنویس نرم دشوار هستند.

 

برخی اعتقاد دارند که درمورد سرقت زیرنویس ها مشکل تر است ، زیرا متن در تصویر تعبیه شده است ، سارقین نمی توانند به سادگی زیرنویس ها را مانند یک میزبان استخراج کنند. با این وجود ، وجود استخراج کننده های زیرنویس بسیار خوب که به منظور استخراج این متن تعبیه شده طراحی شده اند ، بسیاری از این استدلال را حذف می کند که هاردساب مانع از سرقت زیرنویس می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سیستم تِک کست که قبلاً پیش بینی جی. دابلیو نام داشت، یک وب سایت  براساس  پایگاه داده است که در آن هیئت خبرگان (به صورت انلاین)، برآوردهایی را در پاسخ به سؤالات دقیق پژوهشی مطرح می کنند. برآوردها به طور خودکار با هم ترکیب می شوند، تا بهترین پیش بینی ممکن، از اینکه هر فناوری چه زمانی احتمال جهش دارند، سطح اطمینان، و اندازه بازار را به صورت بی درنگ تولید کنند.

نتیجه این تحقیقات در نمودار زمانبندی سیر تکامل فناوری های تجارت الکترونیکی، برای 20 کاربرد تجارت الکترونیکی، نشان داده شده است. این نتایج سناریوی برجسته ای را به ررخ می کشند که در آن قالب تجارت الکترونیکی را پر ظرفیت، رابطه بین کسب و کارها، امور مالی بر خط، سر گرمی های تقاضا محور، آموزش الکترونیکی، دانش  محور، خدمات دولت الکترونیکی، نشر بر خط، فروش الکترونیکی، از سطح قابل قبول کنونی 5 تا 20 درصد تا 30 درصد، بین سال های 2004 و 2010 رشد می کنند.

  1. خطوط پر ظرفیت: استفاده از کانال های پر سرعت DSL، در 30 درصد (سال 2004).
  2. رابطه الکترونیکی: 30 درصد تراکنش های تجاری به صورت بر خط انجام می گیرد(2006).
  3. بهداشت الکترونیکی: سیستم های بر خط، 30 درصد زمان را برای تجویز دارو، سفارش آزمایش، و... صرف می کنند (2015).
  4. سرگرمی های تقاضا محور: 30 درصد از موسیقی ها، فیلم ها، بازی ها و سرگرمی ها، به صورت بر خط فروخته می شوند (2007).
  5. دسترسی برابر: اکثرا (90 درصد) افراد محروم به اینترنت دسترس هستند(2017).
  6. فروش الکترونیکی: 30 درصد از کالاها و خدمات، به صورت انلاین فروش می روند (2010).
  7. آموزش الکترونیکی: یادگیری از راه دور (اینترنت، ایمیل) روشی اصلی است که در 30 درصد برنامه های آموزشی استفاده می شود(2008).
  8. شبکه جهانی: اکثر جمعیت جهان به کامپیوترهای شخصی، اینترنت و... دسترسی دارند (2017).
  9. مالیات اینترنتی: برای فروش اینترنتی در اکثر کشورها مالیات مقرر می شود (2007).
  10. دانش تقاضا محور: برنامه های آموزشی مورد نظر، به صورت بر خط، برای پاسخ گویی به 30 درصد از نیازهای خاص استفاده می شوند (2008).
  11. تحقیقات پزشکی: 30 درصد تحقیقات بیمارستانی، با استفاده از سیستم های رایانه ای شده انجام می شوند (2010).
  12. امور مالی بر خط: 30 درصد امور بانکی، سرمایه گذاری ها و خدمات مالی دیگر، به صورت بر خط انجام می شود (2007).
  13. نشر الکترونیکی: 30 درصد روزنامه ها، مجلات، ژورنال ها و کتاب ها، به صورت بر خط فروخته می شوند (2010).
  14. رأی گیری الکترونیکی: دستگاه های خودپرداز (ATM) یا کامپیوترهای شخصی متصل به اینترنت، در 30 درصد انتخابات ها مورد استفاده قرار می گیرند (2012).
  15. محرمانگی و امنیت: قسمت اعظمی از دولت در مورد محرمانگی و امنیت اطلاعاتشان، احساس اطمینان می کنند (2009).
  16. خدمات دولتی: 30 درصد خدمات دولتی (نام نویسی خودکار، مجوزها، صورت حساب ها و...) به صورت بر خط انجام می شوند (2010).
  17. جراحی از راه دور: رویه ها و اعمال جراحی از موقعیت های دور انجام می پذیرد (2012).
  18. سیستم های واقعیت مجازی: سیستم های واقعیت مجازی، برای تجربه محیطهای بیگانه (مریخ)، سرگرمی (بازی ها، رابطه جنسی مجازی)، تحصیل، طرح های آزمایشی و... توسط 30 درصد عموم مردم، مورد استفاده قرار می گیرند (2016).
  19. دانشگاه مجازی: یادگیری از راه دور (اینترنت، ایمیل)، روش اصلی است که برای 30 درصد دروس استفاده می نمایند.


:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این کلمه برگرفته از (Modu late و  de modulate) گرفته‌شده است  قطعه است که یک آنالوگ حامل سیگنال را به اطلاعات دیجیتالی ریزی تلفیق می‌سازد و همچنین سیگنال حاملی را بر اطلاعات انتقال‌یافته که برداری می‌کند. هدف ایجاد سیگنالی است که قابل‌انتقال و رنگ شایی برای تولید مجدد اطلاعات دیجیتالی اصل است. مودم طی جهت اهداف مختلف انتقال سیگنال‌های آنالوگ برای راندن دیوها به رادیو استفاده می‌شوند. نمونهٔ مشهور مودم باند صداست که دیجیتال os' , 'ls یک کامپیوتر شخص را تبدیل به اصوات می‌کند که قابل‌انتقال در خطوط تلفنسیستم‌های تلفن قدیمی پهن هستند (PoTs)، وقتی در جهت دیگر دریافت شدند، آن os, ls را به عقب به شکل استفاده‌شده و توسط یک USB، سریال یا اتصال شبکه‌ای تبدیل می‌کند. مودم‌ها بر اساس مقدار اطلاعاتی که در واحد زمان (ثانیه) می‌توانند منتقل کنند طبقه‌بندی می‌شوند. این معیار طبقه‌بندی معمولاً بیت بر ثانیه (bit/s یا bps) است. مودم‌ها را می‌توان بر پایه معیار دیگری نیز طبقه‌بندی کرد؛ که نرخ نشانه (تعداد سمبل‌های متمایز انتقال‌یافته در هر ثانیه نام دارد و با واحد باد  اندازه‌گیری می‌گرذد. برای نمونه استاندارد ITU V.21 از روش کلیدگزاری توسط جابجایی فرکانس صدا استفاده می‌کند. بدین معنا که از دو نوا با فرکانس‌های مختلف ، که هرکدام به یک نشانه جدا مربوط می‌باشند (یا یک بیت به ازای هر نشانه)، برای انتقال ۳۰۰ بیت در ثانیه  استفاده می‌شود. استاندارد اصلی به شماره ITU V.22 که قادر به ارسال و دریافت ۴ نشانه گوناگون (۲ بیت برای هر نشانه) هستند۱۲۰۰ بیت بر ثانیه را با ارسال ۶۰۰ نشانه در ثانیه (۶۰۰ باد) منتقل می‌کند. که البته این کار را با استفاده از کلیدگذاری جابجایی انجام می‌دهد. هستند این تعداد و شماره‌ها مستقیماً متصل می‌شوند اما الزاماً نه در حالت خطی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

جفت ارزهای اصلی

جفت ارزهای اصلی اغلب مورد معامله ,واقع می گیرند و تقریبا 80 درصد حجم معاملات بازار فارکس را تشکیل می دهند.
این جفت ارزها معمولا دارای نوسانات کم و نقدینگی بالا می باشند.

این ارزها مربوط به اقتصادهای پایدار و با مدیریت عالی می باشند، کمتر به دستکاری قیمتها حساس اند و دارای اسپرید های کمتری نسبت به سایر جفت ها هستند.

کراس ها

جفت ارزهای کراس یا کراس ها جفت هایی هستند که شامل دلار آمریکا نمی باشند.
سابق بر این قیمت کراس ها اول به دلار آمریکا تبدیل و سپس به ارز مورد نظر تبدیل می شد، اما اکنون به طور مستقیم مبادله می گردند.

اغلب کراس هایی که بیشتر معامله می شوند، شامل ارزهای فرعی هستند ( مانند یورو/ پوند، یورو/ ین، پوند/ ین)؛ آنها معمولا دارای نقدینگی کمتر و نوسانات بیشتری نسبت به جفت ارزهای اصلی هستند.

اگزوتیک ها

جفت ارزهای اگزوتیک ارزهای اقتصادهای کوچکتر یا نوظهور هستند که با یک ارز اصلی همراه هستند.

در مقایسه با ارزهای اصلی و کراس ها، ارزهای اگزوتیک در معاملات خطرناکترند، زیرا نقدینگی کمتر، نواسانات بیشتر و حساس به دستکاری قیمت ها می باشند.

آنها همچنین دارای اسپریدهای گسترده تر می باشند و به تغییرات ناگهانی در تحولات سیاسی و مالی حساس هستند.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چیپ ست یا Chipset در واقع تعیین کننده بسیاری از قابلیت های پیشرفته در یک مادربورد می باشد . برخی از Chipset ها از قابلیت Overclocking دارند یعنی می توانند سرعت CPU شما را به یک دفعه  متحول کنند و با بالا بردن فرکانس کاری کارایی سیستم را بالا ببرند ، اما برخی از Chipset ها این قابلیت را ندارند. برخی از Chipset ها از قابلیت های SLI و Crossfire می توانند استفاده کنند و قابلیت استفاده از چند کارت گرافیک را به طور  همزمان به شما بدهند اما برخی هم نمی توانند. برخی از انواع Chipset از قابلیت های SSD Caching برای بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات در هارد و RAM و CPU می توانند استفاده کنند و برخی نمی توانند. اگر می خواهید از چنین قابلیت های پیشرفته ای استفاده کنید طبیعتا بایستی به نوع Chipset بکار رفته در مادربورد خودتان دقت نمایید و بهترین نوع را انتخاب کنید.

این کلیات موارد و نکاتی بود که یک ITPRO باید در هنگام انتخاب و خرید یک مادربورد در نظر بگیرید  اما بصورت کلی هر چقدر اندازه بزرگتر باشد و هر چقدر قابلیت های بیشتری مد نظر باشد طبیعتا هزینه بیشتری نیز بایستی در این مورد  پرداخت کنید.

برندهای معروفی که تولید کننده قطعات مادربورد هستند ASUS ، GIGABYTE ، MSI هستند که معروف ترین در این خصوص هستند اما برندهای دیگر نیز وجود دارند برای مثال ASRock یا BIOSTAR یا FOXCONN از جمله دیگری هستند که در رده یا طبقه بندی دوم قرار می گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 یک ویروس در بدن انسان به سراغ آلوده کردن سلول های بدن انسان رفته , ویروس کامپیوتری هم همیشه فایل های دیگر درون سیستم را آلوده می نمایند. زمانی که فایلی آلوده به ویروس را اجرا می کنید, این ویروس به فایل های دیگر درون سیستم انتقال می یابد و معمولا خود را به فایل های درون سیستم که پسوند exe. دارند اضافه می کنند. در نتیجه هر زمان که این فایل ها اجرا شوند , ویروس نیز شروع به کار خواهد نمود.

نوع دیگری از ویروس های کامپیوتری می توانند فایل هایی با پسوند های دیگر را نیز آلوده نمایند. مانند ماکرو ها در نرم افزار Word یا Excel از مجموعه آفیس. در این حالت زمانی که فایلی به سیستم دیگر انتقال یابد , ویروس هم همیشه آن را از طریق ضمیمه ایمیل, اتصال فلش دیسک و یا به اشتراک گذاشتن فایل در شبکه گسترش می یابند.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 ارديبهشت 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد