نوشته شده توسط : علی

شبکه دانشگاهی (CAN: Campus Area Network): «شبکه‌ای رایانه‌ای» می باشد که از اتصال چند «شبکه محلی» (LAN) که همه آنها محدود به یک ناحیه جغرافیایی هستند ساخته می‌شود، مانند محوطه یک محیط اموزشی ، یک مجموعه صنعتی یا یک پادگان ه نظامی. می‌توان آن را به عنوان یکی از انواع «شبکه‌های کلان‌شهری» (MAN) به حساب آورد که عموماً محدود به ناحیه‌ای کوچک‌ از نظر معمول یک شبکه کلان‌شهری می باشد.
در حالتی که در فضای یک دانشگاه شبکه‌ای نوع شبکه دانشگاهی داریم، شبکه مورد نظر حتما ساختمان‌های دانشکده‌های مختلف شامل بخش‌های آکادمیک، کتابخانه دانشگاه و ساختمان محل اقامت دانشجویان را به یکدیگر متصل می‌کند. شبکه دانشگاهی بزرگ‌تر از یک «شبکه محلی» ولی کوچک از یک «شبکه گسترده» (WAN) است. بدلیل اینکه اولین بار در دانشگاه طراحی واجرا گردیده است نام آن Campus نام گذاری شده است



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اگر انیماتوری در سازمان یا شرکت استخدام شده باشند، ساعات کاری او مطابق با روند معمول شرکت خواهند بود . بسیاری از انیماتورها به شکل قراردادی و سفارشی کار می نمایند به طور مِثال سفارش ساخت یک تیزر تبلیغاتی را گرفته اند و در کوتاه ترین زمان باید آن را تحویل دهند. به همین خاطر ساعات کاری فشرده ای نیز خواهند داشت.

اگر می خواهید از تخیل خود استفاده نمایید و مهارت های خلاقانه خوبی به عنوان مثال در نقاشی و مدلسازی دارید، این شغل برای شما مناسب خواهند بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در صورتی که اکانت  شما در دایرکت ادمین بدون علت مانند تمام شدن پهنای باند بلاک می‌گردد و مسدود شدن اکانت در دایرکت ادمین مکررا رخ دهد باید اطمینان حاصل کنید پهنای باند user  و یا اکانت reseller یا مالک این user به اتمام نرسیده باشد. در صورتی که suspend شدن اکانت در دایرکت ادمین بدون علت اتفاق می افتد مسیر زیر را بررسی کنید.

  • وارد اکانت خود شوید(login) کنید.
  • وارد قسمت domain setup شوید.
  • در این صفحه جدید بروی نام دامنه خود کلیک نمود.
  • و تیک Same as Main Account برای گزینه Bandwidth را فعال کنید و تغییرات را ذخیره کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

نقش‌آفرینی نسل جوان و ورود نوآوری این نسل را برگ برنده‌ی اقتصاد دانش‌ بنیان برای متحول ساختن کشور عنوان کرد و گفت:

“نسل جوان، خلاق، تحصیل کرده با وارد شدن به عرصه کارآفرینی  دانش و ‌بنیان و استارتاپی، زمینه‌ساز تحول اساسی در ساختارهای پیشین از جمله ساختارهای اقتصادی هستند.”

“از ابتدای  راه شبکه ایران‌کالاو فعالیت آزمایشی، با این شبکه همکاری نزدیک داشتیم. بخش قابل توجهی از آگاهی و فرهنگ‌سازی اقتصاد های دانش‌بنیان نیازمند تلاش‌ها و همراهی‌های رئسای مربوطه می باشد و است و امیدواریم که حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی این اقتصاد ادامه می کند”



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
  1. تصال به اینترنت از طریق wifi و مودم های GPRS
  2. نصب انواع مرورگر مانند Ie و FireFox و Google chrom و UCWeb
  3.  استفاده از V-PN
  4. قابلیت استغاده از کیبرد فارسی و انگلیسی در مرورگر

 

  1. امکان استفاده بعنوان کتاب الکترونیکی با قابلیت خواندن فرمت های PDF و WORD و EXCLE و …..
  2. امکان نصب انواع Viewer ها برای انواع نرم افزارها
  3. قادر هستید انواع کتاب های آموزشی و … به همراه فایل های صوتی و تصویری را استفاده نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چه امروزه نیاز به «سیستم های اطلاعاتی یکپارچه» بر کسی پوشیده نیست ،  این مهم در کشور به عنوان یک ضرورت مورد توجه مدیران و کارگزاران قرار نگرفته و  هنوز شاهد بهره گیری از نظامهای سنتی و استفاده از برنامه‌های آماده رایانه ای (package) هستیم. همچنین در زمینه معرفی این نوع سیستم ها و مفهوم و کاربرد آن آموزش و اطلاع رسانی مناسبی از طرف نهادهای علمی و حرفه ای به عمل نیامده و کار فرهنگی مناسبی درباره ارتقای سطح بینش مدیران وکارکنان سازمانها و مؤسسات کشور صورت نپذیرفته و به همین دلیل طرح ، استقرار و توسعه این سیستم ها با مشکلات عدیده مواجه شده است.
علی رغم تحولات مهمی که در سالهای اخیر در زمینه ضوابط و متدولوژی تحلیل ، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی یکپارچه به وجود آمده و تآثیراتی را بر سیستم های اطلاعاتی گذاشته است و این تاثیرات به طراحی و پیاده سازی سیستم های هوشمند رایانه ای و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP=ENTERPRISE RESOURCE PLANNING) شده است و با وجود اثبات اینکه انجام عملیات کنونی سازمانها و مؤسسات و اعمال کنترل های داخلی مطلوب و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز از طریق سیستم های سنتی امکانپذیر نمی باشد، هنوز سیستم های اطلاعاتی یکپارچه که یکی از مهمترین موضوعات زمان حاضر واز مبرم ترین نیازهای بنگاههای اقتصادی ایران است، به عنوان یک ضرورت مورد توجه مدیران سازمانها و مؤسسات و کارگزاران کشور قرار نگرفته و اگر ارزیابی واقع بینانه ای از نظامهای اطلاعاتی سازمانها ی کشور داشته باشیم ، در می یابیم که تنها تعداد ر اندکی از آنان دارای سیستم های اطلاعاتی مناسب کسب و کارند وبقیه فاقد نظامهای اطلاعاتی مناسب بوده و برخی از این سازمانها و موسسات از سیستم های اطلاعاتی سنتی نیز بهره مند نیستند و از ساده ترین نظامهای برنامه ریزی وکنترل محرومند. در این مجال نارسائیها و دشواریهای طرح ، استقرار و توسعه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه در ایران تشریح می شود
سیستم اطلاعاتی یکپارچه 
سیستم اطلاعاتی یکپارچه شامل اجزای  رایانه ای یکپارچه است که برای جمع‌آوری ، پردازش و کنترل و ذخیره اطلاعات و حصول اطمینان از صحت جریان اطلاعات در سازمان ، سهولت در کارکردهای عملیاتی و به منظور پشتیبانی اطلاعات مدیریت در تصمیم گیریها طرح و استقرار می یابد
نظری بر سیستم برنامه ریزی منابع سازمان: نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان سیستم اطلاعاتی یکپارچه ای است که فرایندهای اصلی و فعالیتهای عمده سازمان را  امکان برنامه ریزی و کنترل منابع سازمان را فراهم می آورد . سیستمهای برنامه‌ریزی سازمان که از سال ۱۹۹۰ مطرح گردیده اند ،‌در واقع تکامل یافته «سیستم برنامه ریزی مواد» (MRP) و «سیستم اطلاعات مدیریت» (MIS) هستند و هم اکنون پنج شرکت برتر دنیا نظیر مایكروسافت ، اوراكل و... در این زمینه فعالند.
در ایران این نرم افزار به تازگی مورد توجه   موسسات قرار گرفته و در حال حاضر چند شرکت از شرکتهای بزرگ خودروسازی و فولاد درصدد استقرار سیستم مذکور برآمده اند .
نکته مهمی که شرکتها بایستی قبل از خرید این نرم افزار مد نظر قرار دهند ، حصول اطمینان از پوشش کامل فرایندهای اصلی و عمده سازمان و امکان بومی ساختن آن یا به عبارتی انطباق نرم افزار با فعالیتهای سازمان و از همه مهمتر آماده شدن برای گذار از دوران نسبتا طولانی و استقرار سیستم می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

لف: وراثت : منظور از وراثت تکامل ژن ها در زمان کودکی می باشند. از دیدگاه مدافعان این نظریه همان شکلی  که رنگ چشم، فیزیک بدن و .... فرد به صورت وراثتی تشکیل می شوند، ویژگی های شخصیتی او نیز به وسیله عامل وراثت تعیین می شوند. اما وراثت نمی تواند توجیه کننده همه ویژگی های شخصیتی باشد، اگر قرار باشد همه خصوصیات فردی به وسیله وراثت تعیین شود، هیچ نوع آموزش و تجربه ای نمی تواند آن ها را کنترل نماییم.

ب: محیط (Environment): نقطه مقابل دیدگاه وراثتی دیدگاه محیط گرایان است که معتقدند شخصیت فرد در اثر تجربیاتی که در محیط کسب می کند، شکل می گیرد. فرهنگی که شخص در آن بزرگ می شود، شرایطی که فرد با آن مواجه می شود، ارزش ها و هنجارهای دوستان و گروه های اجتماعی از جمله این تجربیات به شمار می روند.

v     بحث وراثت: محیط بااهمیت قائل شدن برای هر دو عامل وراثت و محیط در تشکیل شخصیت حل می شوند. وراثت الگوهای رفتاری خاص به طور بالقوه در فرد ایجاد می کند و محیطی که فرد در آن قرار می گیرد موجب بروز و ظهور این الگوها در فرد می شود.

ج: موقعیت (Situation): سومین عامل تعیین کننده شخصیت فرد موقعیت و یا شرایطی است که فرد در آن قرار می گیرد. هرچند شخصیت فرد دارای ثبات رویه و پایداری است، ولی الزامات گوناگون در موقعیت های مختلف باعث می شود فرد در هر موقعیتی جنبه خاصی از شخصیت خود را نمایان کنند. 

 

کارکنان و کارمند ها سازما نها اگرچه شباهتهایی با هم دارند، ولی از نقطه نظرات متعددی با یکدیگر متفاوتند و این تفاوتها، مدیریت بر انسا نها را مشکلتر می کند. هرچه آگاهی مدیران نسبت به تنوع و گوناگونی این تفاوتها و اساس آن بیشتر باشد، احتمال اینکه بتوانند تلاشهای افراد تحت نظارت خود را در جهت دستیابی به هدفهای سازمان و زیاد شدن  بهره وری شغلی، بهتر هماهنگ سازند، بیشتر  می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هاردساب روشی است که زیر نویس را به قسمت واقعی فیلم می چسباند .هارد ساب دیجیتال بسیار شبیه به نوارهای VHS با زیرنویس است که زیرنویس ها را نمی توان خاموش یا غیر نمایش داد.

 

هارد ساب اکثرا در دستگاه پخش بسیار تقاضای کمی دارد. از آنجا که متن یا زیر نویس در حال حاضر بخشی از مطلب است ، پردازش آن به همان اندازه که فیلم نمایش داده می شود طول می کشد. همچنین به دلیل استفاده زیاد از منابع پردازنده که برای رندر آنها لازم است ، اغلب می توانید جلوه های ویژه ای تهیه کنید که تکرار در قالب زیرنویس نرم دشوار هستند.

 

برخی اعتقاد دارند که درمورد سرقت زیرنویس ها مشکل تر است ، زیرا متن در تصویر تعبیه شده است ، سارقین نمی توانند به سادگی زیرنویس ها را مانند یک میزبان استخراج کنند. با این وجود ، وجود استخراج کننده های زیرنویس بسیار خوب که به منظور استخراج این متن تعبیه شده طراحی شده اند ، بسیاری از این استدلال را حذف می کند که هاردساب مانع از سرقت زیرنویس می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سیستم تِک کست که قبلاً پیش بینی جی. دابلیو نام داشت، یک وب سایت  براساس  پایگاه داده است که در آن هیئت خبرگان (به صورت انلاین)، برآوردهایی را در پاسخ به سؤالات دقیق پژوهشی مطرح می کنند. برآوردها به طور خودکار با هم ترکیب می شوند، تا بهترین پیش بینی ممکن، از اینکه هر فناوری چه زمانی احتمال جهش دارند، سطح اطمینان، و اندازه بازار را به صورت بی درنگ تولید کنند.

نتیجه این تحقیقات در نمودار زمانبندی سیر تکامل فناوری های تجارت الکترونیکی، برای 20 کاربرد تجارت الکترونیکی، نشان داده شده است. این نتایج سناریوی برجسته ای را به ررخ می کشند که در آن قالب تجارت الکترونیکی را پر ظرفیت، رابطه بین کسب و کارها، امور مالی بر خط، سر گرمی های تقاضا محور، آموزش الکترونیکی، دانش  محور، خدمات دولت الکترونیکی، نشر بر خط، فروش الکترونیکی، از سطح قابل قبول کنونی 5 تا 20 درصد تا 30 درصد، بین سال های 2004 و 2010 رشد می کنند.

  1. خطوط پر ظرفیت: استفاده از کانال های پر سرعت DSL، در 30 درصد (سال 2004).
  2. رابطه الکترونیکی: 30 درصد تراکنش های تجاری به صورت بر خط انجام می گیرد(2006).
  3. بهداشت الکترونیکی: سیستم های بر خط، 30 درصد زمان را برای تجویز دارو، سفارش آزمایش، و... صرف می کنند (2015).
  4. سرگرمی های تقاضا محور: 30 درصد از موسیقی ها، فیلم ها، بازی ها و سرگرمی ها، به صورت بر خط فروخته می شوند (2007).
  5. دسترسی برابر: اکثرا (90 درصد) افراد محروم به اینترنت دسترس هستند(2017).
  6. فروش الکترونیکی: 30 درصد از کالاها و خدمات، به صورت انلاین فروش می روند (2010).
  7. آموزش الکترونیکی: یادگیری از راه دور (اینترنت، ایمیل) روشی اصلی است که در 30 درصد برنامه های آموزشی استفاده می شود(2008).
  8. شبکه جهانی: اکثر جمعیت جهان به کامپیوترهای شخصی، اینترنت و... دسترسی دارند (2017).
  9. مالیات اینترنتی: برای فروش اینترنتی در اکثر کشورها مالیات مقرر می شود (2007).
  10. دانش تقاضا محور: برنامه های آموزشی مورد نظر، به صورت بر خط، برای پاسخ گویی به 30 درصد از نیازهای خاص استفاده می شوند (2008).
  11. تحقیقات پزشکی: 30 درصد تحقیقات بیمارستانی، با استفاده از سیستم های رایانه ای شده انجام می شوند (2010).
  12. امور مالی بر خط: 30 درصد امور بانکی، سرمایه گذاری ها و خدمات مالی دیگر، به صورت بر خط انجام می شود (2007).
  13. نشر الکترونیکی: 30 درصد روزنامه ها، مجلات، ژورنال ها و کتاب ها، به صورت بر خط فروخته می شوند (2010).
  14. رأی گیری الکترونیکی: دستگاه های خودپرداز (ATM) یا کامپیوترهای شخصی متصل به اینترنت، در 30 درصد انتخابات ها مورد استفاده قرار می گیرند (2012).
  15. محرمانگی و امنیت: قسمت اعظمی از دولت در مورد محرمانگی و امنیت اطلاعاتشان، احساس اطمینان می کنند (2009).
  16. خدمات دولتی: 30 درصد خدمات دولتی (نام نویسی خودکار، مجوزها، صورت حساب ها و...) به صورت بر خط انجام می شوند (2010).
  17. جراحی از راه دور: رویه ها و اعمال جراحی از موقعیت های دور انجام می پذیرد (2012).
  18. سیستم های واقعیت مجازی: سیستم های واقعیت مجازی، برای تجربه محیطهای بیگانه (مریخ)، سرگرمی (بازی ها، رابطه جنسی مجازی)، تحصیل، طرح های آزمایشی و... توسط 30 درصد عموم مردم، مورد استفاده قرار می گیرند (2016).
  19. دانشگاه مجازی: یادگیری از راه دور (اینترنت، ایمیل)، روش اصلی است که برای 30 درصد دروس استفاده می نمایند.


:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این کلمه برگرفته از (Modu late و  de modulate) گرفته‌شده است  قطعه است که یک آنالوگ حامل سیگنال را به اطلاعات دیجیتالی ریزی تلفیق می‌سازد و همچنین سیگنال حاملی را بر اطلاعات انتقال‌یافته که برداری می‌کند. هدف ایجاد سیگنالی است که قابل‌انتقال و رنگ شایی برای تولید مجدد اطلاعات دیجیتالی اصل است. مودم طی جهت اهداف مختلف انتقال سیگنال‌های آنالوگ برای راندن دیوها به رادیو استفاده می‌شوند. نمونهٔ مشهور مودم باند صداست که دیجیتال os' , 'ls یک کامپیوتر شخص را تبدیل به اصوات می‌کند که قابل‌انتقال در خطوط تلفنسیستم‌های تلفن قدیمی پهن هستند (PoTs)، وقتی در جهت دیگر دریافت شدند، آن os, ls را به عقب به شکل استفاده‌شده و توسط یک USB، سریال یا اتصال شبکه‌ای تبدیل می‌کند. مودم‌ها بر اساس مقدار اطلاعاتی که در واحد زمان (ثانیه) می‌توانند منتقل کنند طبقه‌بندی می‌شوند. این معیار طبقه‌بندی معمولاً بیت بر ثانیه (bit/s یا bps) است. مودم‌ها را می‌توان بر پایه معیار دیگری نیز طبقه‌بندی کرد؛ که نرخ نشانه (تعداد سمبل‌های متمایز انتقال‌یافته در هر ثانیه نام دارد و با واحد باد  اندازه‌گیری می‌گرذد. برای نمونه استاندارد ITU V.21 از روش کلیدگزاری توسط جابجایی فرکانس صدا استفاده می‌کند. بدین معنا که از دو نوا با فرکانس‌های مختلف ، که هرکدام به یک نشانه جدا مربوط می‌باشند (یا یک بیت به ازای هر نشانه)، برای انتقال ۳۰۰ بیت در ثانیه  استفاده می‌شود. استاندارد اصلی به شماره ITU V.22 که قادر به ارسال و دریافت ۴ نشانه گوناگون (۲ بیت برای هر نشانه) هستند۱۲۰۰ بیت بر ثانیه را با ارسال ۶۰۰ نشانه در ثانیه (۶۰۰ باد) منتقل می‌کند. که البته این کار را با استفاده از کلیدگذاری جابجایی انجام می‌دهد. هستند این تعداد و شماره‌ها مستقیماً متصل می‌شوند اما الزاماً نه در حالت خطی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

جفت ارزهای اصلی

جفت ارزهای اصلی اغلب مورد معامله ,واقع می گیرند و تقریبا 80 درصد حجم معاملات بازار فارکس را تشکیل می دهند.
این جفت ارزها معمولا دارای نوسانات کم و نقدینگی بالا می باشند.

این ارزها مربوط به اقتصادهای پایدار و با مدیریت عالی می باشند، کمتر به دستکاری قیمتها حساس اند و دارای اسپرید های کمتری نسبت به سایر جفت ها هستند.

کراس ها

جفت ارزهای کراس یا کراس ها جفت هایی هستند که شامل دلار آمریکا نمی باشند.
سابق بر این قیمت کراس ها اول به دلار آمریکا تبدیل و سپس به ارز مورد نظر تبدیل می شد، اما اکنون به طور مستقیم مبادله می گردند.

اغلب کراس هایی که بیشتر معامله می شوند، شامل ارزهای فرعی هستند ( مانند یورو/ پوند، یورو/ ین، پوند/ ین)؛ آنها معمولا دارای نقدینگی کمتر و نوسانات بیشتری نسبت به جفت ارزهای اصلی هستند.

اگزوتیک ها

جفت ارزهای اگزوتیک ارزهای اقتصادهای کوچکتر یا نوظهور هستند که با یک ارز اصلی همراه هستند.

در مقایسه با ارزهای اصلی و کراس ها، ارزهای اگزوتیک در معاملات خطرناکترند، زیرا نقدینگی کمتر، نواسانات بیشتر و حساس به دستکاری قیمت ها می باشند.

آنها همچنین دارای اسپریدهای گسترده تر می باشند و به تغییرات ناگهانی در تحولات سیاسی و مالی حساس هستند.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چیپ ست یا Chipset در واقع تعیین کننده بسیاری از قابلیت های پیشرفته در یک مادربورد می باشد . برخی از Chipset ها از قابلیت Overclocking دارند یعنی می توانند سرعت CPU شما را به یک دفعه  متحول کنند و با بالا بردن فرکانس کاری کارایی سیستم را بالا ببرند ، اما برخی از Chipset ها این قابلیت را ندارند. برخی از Chipset ها از قابلیت های SLI و Crossfire می توانند استفاده کنند و قابلیت استفاده از چند کارت گرافیک را به طور  همزمان به شما بدهند اما برخی هم نمی توانند. برخی از انواع Chipset از قابلیت های SSD Caching برای بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات در هارد و RAM و CPU می توانند استفاده کنند و برخی نمی توانند. اگر می خواهید از چنین قابلیت های پیشرفته ای استفاده کنید طبیعتا بایستی به نوع Chipset بکار رفته در مادربورد خودتان دقت نمایید و بهترین نوع را انتخاب کنید.

این کلیات موارد و نکاتی بود که یک ITPRO باید در هنگام انتخاب و خرید یک مادربورد در نظر بگیرید  اما بصورت کلی هر چقدر اندازه بزرگتر باشد و هر چقدر قابلیت های بیشتری مد نظر باشد طبیعتا هزینه بیشتری نیز بایستی در این مورد  پرداخت کنید.

برندهای معروفی که تولید کننده قطعات مادربورد هستند ASUS ، GIGABYTE ، MSI هستند که معروف ترین در این خصوص هستند اما برندهای دیگر نیز وجود دارند برای مثال ASRock یا BIOSTAR یا FOXCONN از جمله دیگری هستند که در رده یا طبقه بندی دوم قرار می گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 یک ویروس در بدن انسان به سراغ آلوده کردن سلول های بدن انسان رفته , ویروس کامپیوتری هم همیشه فایل های دیگر درون سیستم را آلوده می نمایند. زمانی که فایلی آلوده به ویروس را اجرا می کنید, این ویروس به فایل های دیگر درون سیستم انتقال می یابد و معمولا خود را به فایل های درون سیستم که پسوند exe. دارند اضافه می کنند. در نتیجه هر زمان که این فایل ها اجرا شوند , ویروس نیز شروع به کار خواهد نمود.

نوع دیگری از ویروس های کامپیوتری می توانند فایل هایی با پسوند های دیگر را نیز آلوده نمایند. مانند ماکرو ها در نرم افزار Word یا Excel از مجموعه آفیس. در این حالت زمانی که فایلی به سیستم دیگر انتقال یابد , ویروس هم همیشه آن را از طریق ضمیمه ایمیل, اتصال فلش دیسک و یا به اشتراک گذاشتن فایل در شبکه گسترش می یابند.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

rofessional

سطح حرفه ای سطح پیشرفته گواهینامه که تخصص بیشتر با مهارت های شبکه را نشان می دهد می باشد.

هر گواهینامه فن آوری های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مختلف نقش های شغلی را پوشش می دهد.

مدارک و دوره ها:

  • CCDP
  • CCNP
  • CCNP Data Center
  • CCNP Security
  • CCNP Service Provider
  • CCNP Service CCNP Wireless

Expert

Cisco Certified Inter network Expert (CCIE)  به عنوان معتبرترین گواهینامه شبکه در صنعت شناخته شده است.

مدارک :

  • CCDE
  • CCIE Data Center
  • CCIE Routing & Switching
  • CCIE Security
  • CCIE Service Provider
  • CCIE Service Provider Operations
  • CCIE Storage Networking
  • CCIE Voice
  • CCIE Wireless

Architect

سطح Architect که ارائه شده بالاترین سطح مدرک شبکه است،

تنها دوره که در این سطوح قرار دارد مدرک CCAr هست.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

پایتون یک زبان عمومی است و محدود به یک حوزه خاص می باشد. این یعنی می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و در بخش‌های مختلف تکنولوژی فعالیت نماید. یک برنامه نویس پایتون اگر حرفه‌ای باشد، در هر حوزه ای حرف برای گفتن خواهد داشت. بعضی از زبان‌های برنامه نویسی مخصوص به یک حوزه خاص هستند یا اگر به بخش‌های دیگر ورود کنند قدرت زیادی ندارند، اما پایتون اینگونه نیست. کافی است آن را یاد بگیرید و تبدیل به یک متخصص پایتون شوید تا ببینید در دنیای برنامه نویسی واقعا چه قدرتی به شما می‌دهد.

کتابخانه‌ها هستند که پایتون را توسعه پذیر می‌کنند. همین‌طور باعث راحت‌تر شدن کار برنامه نویسان می‌شوند. البته بعضی از این کتابخانه‌ها هنوز جای رشد و پیشرفت دارند و در پروژه‌های بزرگ قابل استفاده نیستند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب پایتون، چسبندگی این زبان است. منظور از چسبندگی یا Glue Language این است که پایتون می‌تواند به خوبی با کدهای سایر زبان‌ها ادغام شود یا به آن‌ها بچسبد. به کمک این تکنیک می‌توانید یک قطعه کد به زبان C یا هر زبان دیگری را به راحتی به پروژه خود اضافه نماید. 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

طراح تجربه‌ کاربری شخصی است که تجربه‌های خوب و بد کاربران را ارزیابی می نماید.و دقیقا نیاز‌های آنها را شناسایی می کند و برای حل مسائل آنها راهکار پیدا می نماید. وظیفه این فرد ارائه خدمات یا محصولات مورد تاایید ارزشمند، کارآمد، قابل استفاده، در دسترس و معتبر می باشد .

 

با این شیوه کاملا معلوم می گردد که کاربر در زمان استفاده از محصول چه حسی دارد و در ایجاد خلق یک حس خوب برای کاربران بسیار دارای اهمیت هستند .



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

از آنجایی  که شرکت‌های بیشتری به سمت استفاده از سیستم‌های خصوصی رایانش ابری روی کار می‌آورند، به افرادی نیاز دارند که بتوانند دیتاسنترها را مدیریت کنند و تنظیمات آنها را پشتیبانی نمایند. در این بین ارائه‌دهندگان سرویس‌های کلاد هم به نیروهای حرفه‌ای برای مدیریت دیتاسنترهای خودشان نیاز دارند؛ یک مدل تجاری جدید که به سرعت در حال گسترش هستند. با این اوصاف است که انتظار می‌رود متوسط حقوق دریافتی مدیران دیتاسنترها تا 9/ 3 درصد در سال اینده میلادی افزایش پیدا می نماید . 

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اولین سیستم مدیریت پایگاه داده در دهه ۶۰ گسترش پیدا کرد. از پیشگامان این شاخه چارلز بکمن می‌باشد. مقالات بکمن این را نشان داد که فرضیات او برای دسترسی به وسایل ذخیره سازی را مهیا می‌کند. در آن زمانها پردازش داده بر پایه کارت‌های منگنه و نوارهای مغناطیسی بود که پردازش سری اطلاعات را فراهم می ساخت.

 ابزارهای نرم افزاری برای ثبت، نگهداری و گزارش گری اطلاعات مبتنی بر سیستم های کامپیوتری رشد کرد و در حال حاضر میلیون ها رکورد اطلاعاتی در زمان های بسیار کم  مورد دسترسی، پردازش و محاسبه قرار می شود.

کارشناس پایگاه داده دارای تخصص و دانش بسیار بالا در کار با نرم افزارهای کامپیوتری به ویژه نرم افزارهای مخصوص ساخت و توسعه بانک های اطلاعاتی می باشد. برخی از معروف ترین نرم افزارهای مرتبط با این کار که در ایران نیز کاربرد دارند SQL  (Structured Query Language)، Oracle و در سطحی مبتدی تر، Access  می باشد. نرم افزار اول و سوم محصول شرکت مایکروسافت و نرم افزار دوم (Oracle) محصول شرکت اوراکل می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای شناخت اهمیت و جایگاه کارت های گرافیک ، یک کارت گرافیک با ساده ترین امکانات را در نظر می گیریم . کارت مورد نظر قادر به نمایش پیکسل های سیاه وسفید بوده و از یک صفحه نمایشگر با وضوح تصویر 480 * 640 پیکسل استفاده می نماید.  کارت گرافیک از سه بخش اساسی زیر تشکیل می گردد :

- حافظه . اولین چیزی که یک کارت گرافیک به آن نیاز مند ، حافظه است . حافظه رنگ مربوط به هر پیکسل را در خود نگاهداری می نماید. در ساده ترین حالت ( هر پیکسل سیاه و سفید باشد ) به یک بیت برای ذخیره سازی رنگ هر پیکسل نیاز خواهد بود. با توجه به اینکه  هر بایت شامل هشت بیت است ، نیاز به هشتاد بایت (حاصل تقسیم 640 بر 8 ) برای ذخیره سازی رنگ مربوط به پیکسل های موجود در یک سطر بر روی صفحه نمایشگر  و 38400 بایت ( حاصلضرب 480 در 80 ) حافظه بمنظور نگهداری تمام پیکسل های قابل مشاهده بر روی صفحه ، خواهد بود .

- اینترفیس کامپیوتر . دومین چیزی که یک کارت گرافیک به آن نیازمند ، روشی  بمنظور تغییر محتویات حافظه کارت گرافیک است . امکان فوق با اتصال کارت گرافیک به گذرگاه مربوطه بر روی برد اصلی تحقق پیدا خواهند شد. کامپیوتر توانایی به ارسال سیگنال از طریق گذرگاه مربوطه برای تغییر محتویات حافظه خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اوراق مشارکت در اصطلاح اقتصاد نوعی از اوراق بورس است که توسط دولت ،سازمان ها نهاد های دولتی برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی در کشور، منتشر می‌گردد. تهیهٔ دستورالعمل اجرایی و مقررات ناظر بر انتشار اوراق مشارکت بر عهدهٔ بانک است. طبق دستورالعمل مرکزی، اوراق مشارکت اوراق بهاداری هستند که با مجوز دولت برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، طرح‌های سودآور دولتی(به استثنای امور بازرگانی) در چارچوب مشارکت توسط نهاد جاری منتشر می‌شود. در هر ورقهٔ مشارکت، میزان سهام دارندهٔ آن مشخص شده‌است.

ساخت بزرگراه، سد، تونل، جاده،قنات فرودگاه راه‌آهن، نیروگاه، مجتمع‌های اداری و مسکونی و...، نمونه‌هایی از مواردی است که دولت یا شهرداری‌ها، برای تأمین مالی آن‌ها اقدام به انتشار اوراق مشارکت می نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

ریسک به صورت کلی به معنای از دست دادن نیست. در تئوری بازی و سرمایه‌گذاری ریسک تنها یک مقیاس برای ناسازگاری نتایج پیش‌آمده هست. بیمه مثال کلاسیک از سرمایه‌گذاری ست که ریسک تولید می‌نمایدد. خریداران مبلغی را به عنوان ضمانت می‌پردازند تا از آنها در برابر از دست دادن کالایشان محافظت کندد.

بسیاری از سرویس های مالی یا تراکنش ها به صورت ذاتی  خطر از دست دادن را دارند و این چیزی ‏است که ما آن را ریسک مالی می نامیم. به صورت  کلی این مفهوم میتواند در سناریو های مختلفی استفاده ‏شود، مثل بازار های مالی، مدیریت تجارت و دستگاه های دولتی به کار گرفته شود. ‏



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 

اینترفیس برنامه

سیستم عامل در مورد با اجرای برنامه های كامپیوتری خدمات فراوانی را ارائه می کند. برنامه نویسان و طراحان نرم افزار می توانند از امكانات فراهم شده توسط سیستم های عامل استفاده و بدون اینكه درگیر جزئیات عملیات در سیستم باشند ، از خدمات مربوطه استفاده نمایند. برنامه نویسان  ، قادراند  به استفاده از خدمات ارائه شده توسط سیستم های عامل در رابطه با طراحی و پیاده سازی نرم افزار می باشند. در ادامه بمنظور بررسی جایگاهAPI به صورت مثال پرداخته خواهد شد كه هدف ایجاد یك فایل بر روی هارد دیسك برای ذخیره سازی اطلاعات هست .

برنامه نویسی ،   برنامه نویس در زمان نوشتن برنامه از دستوری مثل زیر استفاده می کند:

 MakeFile [1,%Name,2]

 دستور فوق به سیستم عامل می گوید كه فایلی را ایجاد كه طرز دستیابی به داده های آن به شکل تصادفی ( عدد یك بعنوان اولین پارامتر ) ، دارای نام مشخص شده توسط كاربر و دارای طولی متفاوت است . ( عدد 2 ، بعنوان سومین پارامتر) سیستم عامل دستور را به شکل زیر انجام می دهد :

● سیستم عامل درخواستی برای هارد ارسال تا اولین مكان آزاد قابل استفاده مشخص می کند.

● با توجه به اطلاعات ارسالی ، سیستم عامل یكentry در سیستم فایل مربوط ایجاد می کند و ابتدا و انتهای فایل ، نام فایل ، نوع فایل ، تاریخ ایجاد فایل و سایر اطلاعات ضروری  را ذخیره خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سئو خارجی به طور کامل شامل دریافت سیگنال از دیگر سایت ها به سایت خود می شود که مهم ترین آن نیز ساخت بک لینک  هست.

انجام کارهای مرتبط با سئو خارجی سایت اگر اصولی و در چهارچوب دانش و تجربه صورت گیرند در نهایت منجر به حصول نتیجه ای مطلوب می شود اما انجام برعکس آن باعث باعث کاهش رتبه و در مواردی حذف از نتایج جستجو گوگل می شود.

چک لیست  سئو خارجی سایت

در موارد زیر مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل خارجی سایت به ترتیب اهمیت لیست می شوند:

  • بک لینک
  • سیگنال از شبکه های اجتماعی
  • اشاره به برند
  • هستند که می تئان به انها اشاره کرد.

بک لینک



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

تجارت در گذشته با سختی و  ریسک های زیادی همراه بوده است طوریکه اغلب بازرگانان ضررهای سنگینی می شدند از اینرو بفکر چاره افتادند تا  به وسیله آن جلوی ضرر را بگیرند و یا آن را به حداقل برسانند. در نتیجه تعدادی از بازرگانان عده ای سرمایه دار را در فعالیت های خود شریک کردند تا با این روش سود و زیان احتمالی را با آنها تقسیم کنند. این تجربه موفقیت آمیز بود به تدریج هر تاجری سعی می کرد تا فعالیت ی تجاری خود را با این روش انجام گیرد؛ به خصوص که این روش برای افرادی که فعالیت های بزرگ اقتصادی انجام می دادند بسیار مطلوب تر بودند. این تجربه قانونمند شد و به تشکیل ” شرکت های سهامی” تبدیل گردید و هر فرد به نسبت سهم شراکتش در سود و زیان شریک می داشتند.

 در سال ۱۳۴۱، کمیسیونی در وزارت بازرگانی و با حضور نمایندگان وزارت دارایی، وزارت بازرگانی و بانک توسعه‌ صنعتی و معدنی ایران تشکیل و موافقت‌‌نامه‌ اولیه تأسیس بورس سهام در این کمیسیون، تنظیم شد. در اواخر همان سال یعنی سال ۴۱، هیئتی از بورس بروکسل به سرپرستی دبیر کل این بورس برای مشارکت در راه‌اندازی بورس ایران، به کشورمان دعوت شدند و بالاخره پس از چهار سال، در سال ۱۳۴۵ قانون تشکیل بورس اوراق بهادار در مجلس تصویب و برای اجرا از سوی وزارت اقتصاد به بانک مرکزی ابلاغ شد. حدود یک سال بعد از ابلاغ قانون تشکیل بورس اوراق بهادار، در پانزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۶، بورس اوراق بهادار تهران با انجام چند معامله بر روی سهام بانک توسعه‌‌‌‌‌‌‍ صنعتی و معدنی که بزرگ‌ترین مجتمع واحدهای تولیدی و اقتصادی در آن تاریخ به شمار می‌رفت، به‌طور رسمـی فعالیت خود را شروع کـرد.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
فناوری نانو به عنوان  موج چهارم انقلاب صنعتی، پدیده‌ای عظیم است که در تمامی گرایشات علمی راه یافته است واز فناوریهای نوینی است که با سرعت هرچه تمام تر در حال توسعه می‌باشند. از ابتدای  ۱۹۸۰ میلادی گستره طراحی و ساخت ساختمانها هر روزه شاهد نوآوری‌های جدیدی در زمینه مصالح کارآراتر و پربازده ترمقاومت، شکل پذیری، دوام و توانایی بیشتر نسبت به مصالح سنتی است.
 
نانوفناوری یک رشته کاملا  میان‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارنیم رسانا، شیمی ابرمولکول و  مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود.
 
تحلیل گران بر این باور هستند که فناوری نانو، فناوری زیستی (Biotechnology) و فناوری اطلاعات (IT) سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می‌دهند. نانو تکنولوژی می‌تواند به عنوان ادامهٔ دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌هایی جدیدتر و امروزی‌تر دارا باشند. 
 
ایران در فناوری نانو مقام هفتم را در دنیا کسب کرده است.
 


:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در اینجا بعضی از نماد های اساسی و استاندارد قطعات مختلف آورده شده اند.

مقاومت

اساسی ترین قطعه  در یک شماتیک مقاومت ها معمولا با خطوط زیگزاگ و دو پایانه کشیده شده به سمت بیرون نمایش داده می شوند. شماتیک های بین المللی ممکن است از یک مستطیل تو خالی برای نمایش مقاومت استفاده نمایند.

مقاومت

 

پتانسیومتر ها و مقاومت متغیر

مقاومت های متغیر و پتانسیومتر ها هر دو دارای یک پیکان اضافه نسبت به نماد مقاومت معمولی هستند. مقاومت متغیر به صورت یک عنصر دو پایه باقی می ماند ، بنابراین علامت پیکان به صورت قطری در وسط آن قرار می گیرد اما پتانسیومتر یک عنصر سه پایه است بنابراین پیکان به پایه سوم تبدیل می شود. (سر وسط )

پتانسیومتر ها و مقاومت های متغیر

 

خازن

دو نماد رایج برای خازن وجود دارد. یک نماد برای خازن پلاریزه (تانتالیوم یا الکترولیتی ) و دیگری برای خازن های بدون قطب استفاده می شود . در هر دو مورد دو پایه وجود دارد ، که به طور عمودی وارد جوشن ها می شوند.

خازن

نماد دارای یک صفحه خمیده نشان دهنده ی پلاریته دار بودن خازن است. این صفحه ی خمیده کاتد خازن را نشان می دهد که باید از قطب مثبت ، یعنی آند در ولتاژ پایین تری قرار گیرد . گاهی اوقات یک علامت مثبت نیز ممکن است به پایه مثبت نماد خازن پلاریته دار اضافه گردد



:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین‌هایی هوشمند پرداخته می‌شود که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند و واکنش انجام می‌دهند.یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می‌دهد. هوش مصنوعی در آینده‌ای  زندگی بیشنر انسان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنا بر تحقیق معتبر دانشگاه آکسفورد که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفته است؛ ۴۷ درصد از کل جایگاه‌های شغلی ایالات متحده  به شکل اتوماسیون و بدون حضور انسان انجام می‌گیرند. همچنین برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار در ۲۰ سال آینده تنها ۸ درصد امکان اتوماسیون شغلشان وجود دارد. محققین براین باوراند که نهایتا مهندسان نرم‌افزار روزی با برنامه‌ای هوشمند جایگزین خواهند شد؛ برنامه ای که می‌تواند کدها را خود کپی نماید..

 

مهندسی دانش بخش بزرگی از پژوهش‌های مورد نیاز هوش مصنوعی را تشکیل مدادد. ماشین‌ها در صورتی می‌توانند مانند انسان‌ها رفتار کنند که اطلاعات فراوانی از جهان اطراف خود داشته باشند.

یادگیری ماشین نیز یکی دیگر از بخش‌های اصلی هوش مصنوعی است. آموزش به ماشین به شکل‌های گوناگونی دسته بندی شده است. ساده ترین راه برای یادگیری ماشین روش “آزمون و خطا” است.  یک برنامه ساده برای کیش و مات کردن شاهِ حریف در یک بازی شطرنج را در نظر بگیرید. برنامه مهره‌های شطرنج را به صورت تصادفی آن قدر حرکت می‌دهد تا موفق به کیش و مات کردن طرف مقابل شود و در دفعه‌ی بعدی که همین مسئله‌  دوباره به کامپیوتر داده شود می‌تواند سریعاً مسئله را حل نماید.

هدف یادگیری ماشینی این است که کامپیوتر  بتواند به تدریج و با افزایش داده‌ها بازدهی بالاتری در وظیفهٔ مورد نظر پیدا کند. گستردهٔ این وظیفه می‌تواند از تشخیص خودکار چهره با دیدن چند نمونه از چهرهٔ مورد نظر تا فراگیری شیوهٔ گام‌برداری برای روبات‌های دوپا با دریافت سیگنال پاداش و تنبیه باشد. یکی از پروژه‌های معروف یادگیری ماشینی، پروژه‌ی تشخیص سن از روی تصویرِ شرکت مایکروسافت است.



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

همانطور که می‌دانید سایت ساز های آنلاین و آفلاین بسیاری برای راحتی عموم مردم و کاهش هزینه های ساخت وب سایت به وجود آمده اند.

بهترین سایت ساز ها از طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری خوبی برخوردار هستند، پس محیطی کاربرپسند دارند.

کار کردن با این سایت ساز ها بسیار راحت است و ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حس خوبی را به کاربر در زمان استفاده از این سایت ساز تفهیم کند.

از تمامی موارد ذکر شده می‌توانیم نتیجه بگیریم که UI بخشی از UX است و هرکدام دارای هویتی جداگانه هستند و به هیچ عنوان مفهوم یکسانی ندارند.

طراحان وب سایت‌ (طراح تجربه کاربری UX Designer و طراح رابط کاربری UI Designer) می‌بایست علاوه بر زیبایی نرم افزار یا سایت، مواردی مانند هیجان، احساسات کاربر، پاسخ های روانی و … را لحاظ نمایند تا کاربر حین استفاده از وب سایت، اپلیکیشن و یا نرم افزار، ارتباطی دو طرفه با آن محصول برقرار کند.

طراح رابط کاربری و طراح تجربه کاربری، هر دو می‌بایست به مفاهیم مرتبط به یکدیگر آشنایی داشته و با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 

کسب و کار آنلاین به کسب و کارهایی گفته می‌شود که تبادلاتشان را با کمک اینترنت انجام می‌شود. این تبادلات می تواند خرید نوعی محصول یا خدمات باشد. در مقابل مشتری هم بهای آن را با کمک اینترنت پرداخت می‌کند. این نوع کسب و کار، با کسب و کارهای عادی هیچ تفاوتی ندارد جز اینکه اینترنت پایه و اساس آن را تشکیل می‌نماید.

در صورتی که محصول مورد نظر الکترونیکی باشد فرآیند خرید محصول یا خدمات تماما آنلاین خواهد بود. به عنوان مثال خرید آهنگ، کلیپ ویدئویی، کتاب الکترونیکی، بلیط هواپیما، بلیط سینما، رزرو هتل و خدمات بانکی همگی به واسطه ی فضای مجازی انجام پذیر هستند و هیچ کالای حقیقی رد و بدل نمی شود. ولی اگر محصول خریداری شده یک کالای واقعی باشد، پرداخت بصورت آنلاین انجام می شود و محصول مورد نظر درب منزل تحویل مشتری می‌شود. این محصول می تواند یک لپتاپ، کتاب یا لباس باشد. بیشتر فروشگاه‌های شاید فقط در ایران کسب وکاار اینترنتیاینترنتی در دسته ی دوم قرار دارد.

 

۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در دسترس هستید

بعضی از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و حتی پمپ بنزین‌ها هم 24 ساعته به مشتریان خدمات می‌دهند. حالا با وجود اینترنت شما هم می‌توانید موقعیتی به وجود بیاورید که کاربران، در هر ساعتی از شبانه روز از اطلاعاتی موجود در وبسایت شما استفاده کنند و محصول سفارش دهند.
حتی اگر صاحب یک فروشگاه حقیقی هستید، با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی فرصت خرید بیشتری به مشتری‌ها می‌دهید.

خدمات بهتری در اختیار مشتری قرار می گیرد

به این ترتیب با یک بار پاسخ دادن به سوالات مشتری ها بصورت نوشتاری یا ویدئویی، نه تنها مشکلات آن‌ها را حل می‌کنید بلکه در زمان و هزینه‌ها هم صرفه جویی می‌کنید. هر کاربر پیش از خرید، حین خرید و پس از خرید با سوالات و مشکلاتی روبرو می‌شود. به جای پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی مکرر، برای بالا بردن نرخ فروش انرژی صرف کنید.و کسب وکار اینترنتی هموارره کارامدتر خواهدبود.



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
 باسلام ما می توانیم کارافرینان را به چند دسته تقسیم کنیم  کارآفرینان را بر اساس تمایل به خلق ایده‌های تازه می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:
•کارآفرینان خلاق: این‌ها افرادی هستند که توانایی خلق ایده‌های نوآورانه، بهتر و اقتصادی‌تری را برای کسب‌وکار و مدیریت دارند. این کارآفرینان پیشگامان عرصه کسب‌وکار هستند و بیشترین تأثیر را بر رشد اقتصادی جامعه دارند.
 
•کارآفرینان مقلّد: این‌ها افرادی هستند که در جاده‌ای که توسط کارآفرینان خلاق ایجادشده قدم می‌گذارند. معمولاً کارآفرینان مقلد به این دلیل از همتایان خلاق خود تقلید می‌کنند که فضای فعالیتشان اجازه خلاقیت و خلق ایده‌های جدید را به آن‌ها نمی‌دهد. معمولاً در کشورهایی که ساختار اقتصادی و سازمانی ضعیفی دارند بیشتر چنین کارآفرینانی را مشاهده می‌کنیم.
 
•کارآفرینان محتاط: این کارآفرینان افرادی هستند که در خلق و اجرای ایده‌های جدید ابتکار عمل ندارند؛ بلکه به انتظار شرایط مناسب می‌نشینند؛ مگر اینکه متوجه خطری شوند که موجودیت کسب‌وکارشان را به خطر می‌اندازد.
 

انواع کارآفرینی چیست

کارآفرینی را نیز می‌توان به شاخص‌ها و معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از رایج‌ترین و جامع‌ترین گروه‌بندی‌های انواع کارآفرینی به‌این‌ترتیب هست :
 

1. کارآفرینی در کسب‌وکارهای کوچک

امروزه بیشتر کارآفرینان و استارتاپ‌ها را می‌توان در گروه کسب‌وکارهای کوچک دسته‌بندی کرد. به‌عنوان نمونه، 5.7 میلیون کسب‌وکار کوچک در ایالات‌متحده وجود دارد که معادل 99.7 درصد کل شرکت‌های فعال در این کشور بوده و 50 درصد از شاغلین مشاغل غیردولتی در این کسب‌وکارها به کار مشغول می باشند.
ازجمله کسب‌وکارهای کوچک می‌توان به خواروبارفروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، مشاوران، آژانس‌های مسافرتی، فروشگاه‌های اینترنتی محلی، کارگاه‌های نجاری، مغازه‌های الکتریکی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. کسب‌وکارهای کوچک معمولاً افراد محلی یا اعضای خانواده خود را به کار می‌گیرند و بسیاری از آن‌ها سود چندانی به دست نمی‌آورند. تعریف آن‌ها از موفقیت، کسب یک درآمد معمولی است، نه تسلط بر بازار یا رشد و توسعه تا تبدیل‌شدن به یک کسب‌وکار بزرگ. ازآنجایی‌که این کسب‌وکارها نمی‌توانند نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند، لذا به سرمایه دوستان و خانواده یا وام‌های بانکی متکی می باشند.
 

2. کارآفرینی در استارتاپ مقیاس‌پذیر

استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر (Scalable) یا به عبارت بهتر «گسترش‌پذیر» کسب‌وکارهایی هستند که بنیان‌گذارشان از همان روز اول می‌داند که چشم‌اندازشان می‌تواند دنیا را تغییر بدهد و لذا بر روی رشد و توسعه کسب‌وکار تمرکز می‌کند. این نوع از کارآفرینی نظر سرمایه‌گذاران را جلب کرده و بهترین و خلاق‌ترین کارکنان را جذب می‌کند. استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر معمولاً در قطب‌های نوآوری جهان (سیلیکون ولی، شانگهای، نیویورک، بانگالور و ...) شکل می‌گیرند و درصد آن‌ها زیاد نیست، اما به خاطر پتانسیل و بازده بالایی که دارند بیشترین سرمایه (و توجه) را به سمت خود جذب می‌نمایند.


:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()