نوشته شده توسط : علی

نقش‌آفرینی نسل جوان و ورود نوآوری این نسل را برگ برنده‌ی اقتصاد دانش‌ بنیان برای متحول ساختن کشور عنوان کرد و گفت:

“نسل جوان، خلاق، تحصیل کرده با وارد شدن به عرصه کارآفرینی  دانش و ‌بنیان و استارتاپی، زمینه‌ساز تحول اساسی در ساختارهای پیشین از جمله ساختارهای اقتصادی هستند.”

“از ابتدای  راه شبکه ایران‌کالاو فعالیت آزمایشی، با این شبکه همکاری نزدیک داشتیم. بخش قابل توجهی از آگاهی و فرهنگ‌سازی اقتصاد های دانش‌بنیان نیازمند تلاش‌ها و همراهی‌های رئسای مربوطه می باشد و است و امیدواریم که حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی این اقتصاد ادامه می کند”



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
  1. تصال به اینترنت از طریق wifi و مودم های GPRS
  2. نصب انواع مرورگر مانند Ie و FireFox و Google chrom و UCWeb
  3.  استفاده از V-PN
  4. قابلیت استغاده از کیبرد فارسی و انگلیسی در مرورگر

 

  1. امکان استفاده بعنوان کتاب الکترونیکی با قابلیت خواندن فرمت های PDF و WORD و EXCLE و …..
  2. امکان نصب انواع Viewer ها برای انواع نرم افزارها
  3. قادر هستید انواع کتاب های آموزشی و … به همراه فایل های صوتی و تصویری را استفاده نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چه امروزه نیاز به «سیستم های اطلاعاتی یکپارچه» بر کسی پوشیده نیست ،  این مهم در کشور به عنوان یک ضرورت مورد توجه مدیران و کارگزاران قرار نگرفته و  هنوز شاهد بهره گیری از نظامهای سنتی و استفاده از برنامه‌های آماده رایانه ای (package) هستیم. همچنین در زمینه معرفی این نوع سیستم ها و مفهوم و کاربرد آن آموزش و اطلاع رسانی مناسبی از طرف نهادهای علمی و حرفه ای به عمل نیامده و کار فرهنگی مناسبی درباره ارتقای سطح بینش مدیران وکارکنان سازمانها و مؤسسات کشور صورت نپذیرفته و به همین دلیل طرح ، استقرار و توسعه این سیستم ها با مشکلات عدیده مواجه شده است.
علی رغم تحولات مهمی که در سالهای اخیر در زمینه ضوابط و متدولوژی تحلیل ، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی یکپارچه به وجود آمده و تآثیراتی را بر سیستم های اطلاعاتی گذاشته است و این تاثیرات به طراحی و پیاده سازی سیستم های هوشمند رایانه ای و سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP=ENTERPRISE RESOURCE PLANNING) شده است و با وجود اثبات اینکه انجام عملیات کنونی سازمانها و مؤسسات و اعمال کنترل های داخلی مطلوب و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز از طریق سیستم های سنتی امکانپذیر نمی باشد، هنوز سیستم های اطلاعاتی یکپارچه که یکی از مهمترین موضوعات زمان حاضر واز مبرم ترین نیازهای بنگاههای اقتصادی ایران است، به عنوان یک ضرورت مورد توجه مدیران سازمانها و مؤسسات و کارگزاران کشور قرار نگرفته و اگر ارزیابی واقع بینانه ای از نظامهای اطلاعاتی سازمانها ی کشور داشته باشیم ، در می یابیم که تنها تعداد ر اندکی از آنان دارای سیستم های اطلاعاتی مناسب کسب و کارند وبقیه فاقد نظامهای اطلاعاتی مناسب بوده و برخی از این سازمانها و موسسات از سیستم های اطلاعاتی سنتی نیز بهره مند نیستند و از ساده ترین نظامهای برنامه ریزی وکنترل محرومند. در این مجال نارسائیها و دشواریهای طرح ، استقرار و توسعه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه در ایران تشریح می شود
سیستم اطلاعاتی یکپارچه 
سیستم اطلاعاتی یکپارچه شامل اجزای  رایانه ای یکپارچه است که برای جمع‌آوری ، پردازش و کنترل و ذخیره اطلاعات و حصول اطمینان از صحت جریان اطلاعات در سازمان ، سهولت در کارکردهای عملیاتی و به منظور پشتیبانی اطلاعات مدیریت در تصمیم گیریها طرح و استقرار می یابد
نظری بر سیستم برنامه ریزی منابع سازمان: نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان سیستم اطلاعاتی یکپارچه ای است که فرایندهای اصلی و فعالیتهای عمده سازمان را  امکان برنامه ریزی و کنترل منابع سازمان را فراهم می آورد . سیستمهای برنامه‌ریزی سازمان که از سال ۱۹۹۰ مطرح گردیده اند ،‌در واقع تکامل یافته «سیستم برنامه ریزی مواد» (MRP) و «سیستم اطلاعات مدیریت» (MIS) هستند و هم اکنون پنج شرکت برتر دنیا نظیر مایكروسافت ، اوراكل و... در این زمینه فعالند.
در ایران این نرم افزار به تازگی مورد توجه   موسسات قرار گرفته و در حال حاضر چند شرکت از شرکتهای بزرگ خودروسازی و فولاد درصدد استقرار سیستم مذکور برآمده اند .
نکته مهمی که شرکتها بایستی قبل از خرید این نرم افزار مد نظر قرار دهند ، حصول اطمینان از پوشش کامل فرایندهای اصلی و عمده سازمان و امکان بومی ساختن آن یا به عبارتی انطباق نرم افزار با فعالیتهای سازمان و از همه مهمتر آماده شدن برای گذار از دوران نسبتا طولانی و استقرار سیستم می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

لف: وراثت : منظور از وراثت تکامل ژن ها در زمان کودکی می باشند. از دیدگاه مدافعان این نظریه همان شکلی  که رنگ چشم، فیزیک بدن و .... فرد به صورت وراثتی تشکیل می شوند، ویژگی های شخصیتی او نیز به وسیله عامل وراثت تعیین می شوند. اما وراثت نمی تواند توجیه کننده همه ویژگی های شخصیتی باشد، اگر قرار باشد همه خصوصیات فردی به وسیله وراثت تعیین شود، هیچ نوع آموزش و تجربه ای نمی تواند آن ها را کنترل نماییم.

ب: محیط (Environment): نقطه مقابل دیدگاه وراثتی دیدگاه محیط گرایان است که معتقدند شخصیت فرد در اثر تجربیاتی که در محیط کسب می کند، شکل می گیرد. فرهنگی که شخص در آن بزرگ می شود، شرایطی که فرد با آن مواجه می شود، ارزش ها و هنجارهای دوستان و گروه های اجتماعی از جمله این تجربیات به شمار می روند.

v     بحث وراثت: محیط بااهمیت قائل شدن برای هر دو عامل وراثت و محیط در تشکیل شخصیت حل می شوند. وراثت الگوهای رفتاری خاص به طور بالقوه در فرد ایجاد می کند و محیطی که فرد در آن قرار می گیرد موجب بروز و ظهور این الگوها در فرد می شود.

ج: موقعیت (Situation): سومین عامل تعیین کننده شخصیت فرد موقعیت و یا شرایطی است که فرد در آن قرار می گیرد. هرچند شخصیت فرد دارای ثبات رویه و پایداری است، ولی الزامات گوناگون در موقعیت های مختلف باعث می شود فرد در هر موقعیتی جنبه خاصی از شخصیت خود را نمایان کنند. 

 

کارکنان و کارمند ها سازما نها اگرچه شباهتهایی با هم دارند، ولی از نقطه نظرات متعددی با یکدیگر متفاوتند و این تفاوتها، مدیریت بر انسا نها را مشکلتر می کند. هرچه آگاهی مدیران نسبت به تنوع و گوناگونی این تفاوتها و اساس آن بیشتر باشد، احتمال اینکه بتوانند تلاشهای افراد تحت نظارت خود را در جهت دستیابی به هدفهای سازمان و زیاد شدن  بهره وری شغلی، بهتر هماهنگ سازند، بیشتر  می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

هاردساب روشی است که زیر نویس را به قسمت واقعی فیلم می چسباند .هارد ساب دیجیتال بسیار شبیه به نوارهای VHS با زیرنویس است که زیرنویس ها را نمی توان خاموش یا غیر نمایش داد.

 

هارد ساب اکثرا در دستگاه پخش بسیار تقاضای کمی دارد. از آنجا که متن یا زیر نویس در حال حاضر بخشی از مطلب است ، پردازش آن به همان اندازه که فیلم نمایش داده می شود طول می کشد. همچنین به دلیل استفاده زیاد از منابع پردازنده که برای رندر آنها لازم است ، اغلب می توانید جلوه های ویژه ای تهیه کنید که تکرار در قالب زیرنویس نرم دشوار هستند.

 

برخی اعتقاد دارند که درمورد سرقت زیرنویس ها مشکل تر است ، زیرا متن در تصویر تعبیه شده است ، سارقین نمی توانند به سادگی زیرنویس ها را مانند یک میزبان استخراج کنند. با این وجود ، وجود استخراج کننده های زیرنویس بسیار خوب که به منظور استخراج این متن تعبیه شده طراحی شده اند ، بسیاری از این استدلال را حذف می کند که هاردساب مانع از سرقت زیرنویس می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

سیستم تِک کست که قبلاً پیش بینی جی. دابلیو نام داشت، یک وب سایت  براساس  پایگاه داده است که در آن هیئت خبرگان (به صورت انلاین)، برآوردهایی را در پاسخ به سؤالات دقیق پژوهشی مطرح می کنند. برآوردها به طور خودکار با هم ترکیب می شوند، تا بهترین پیش بینی ممکن، از اینکه هر فناوری چه زمانی احتمال جهش دارند، سطح اطمینان، و اندازه بازار را به صورت بی درنگ تولید کنند.

نتیجه این تحقیقات در نمودار زمانبندی سیر تکامل فناوری های تجارت الکترونیکی، برای 20 کاربرد تجارت الکترونیکی، نشان داده شده است. این نتایج سناریوی برجسته ای را به ررخ می کشند که در آن قالب تجارت الکترونیکی را پر ظرفیت، رابطه بین کسب و کارها، امور مالی بر خط، سر گرمی های تقاضا محور، آموزش الکترونیکی، دانش  محور، خدمات دولت الکترونیکی، نشر بر خط، فروش الکترونیکی، از سطح قابل قبول کنونی 5 تا 20 درصد تا 30 درصد، بین سال های 2004 و 2010 رشد می کنند.

  1. خطوط پر ظرفیت: استفاده از کانال های پر سرعت DSL، در 30 درصد (سال 2004).
  2. رابطه الکترونیکی: 30 درصد تراکنش های تجاری به صورت بر خط انجام می گیرد(2006).
  3. بهداشت الکترونیکی: سیستم های بر خط، 30 درصد زمان را برای تجویز دارو، سفارش آزمایش، و... صرف می کنند (2015).
  4. سرگرمی های تقاضا محور: 30 درصد از موسیقی ها، فیلم ها، بازی ها و سرگرمی ها، به صورت بر خط فروخته می شوند (2007).
  5. دسترسی برابر: اکثرا (90 درصد) افراد محروم به اینترنت دسترس هستند(2017).
  6. فروش الکترونیکی: 30 درصد از کالاها و خدمات، به صورت انلاین فروش می روند (2010).
  7. آموزش الکترونیکی: یادگیری از راه دور (اینترنت، ایمیل) روشی اصلی است که در 30 درصد برنامه های آموزشی استفاده می شود(2008).
  8. شبکه جهانی: اکثر جمعیت جهان به کامپیوترهای شخصی، اینترنت و... دسترسی دارند (2017).
  9. مالیات اینترنتی: برای فروش اینترنتی در اکثر کشورها مالیات مقرر می شود (2007).
  10. دانش تقاضا محور: برنامه های آموزشی مورد نظر، به صورت بر خط، برای پاسخ گویی به 30 درصد از نیازهای خاص استفاده می شوند (2008).
  11. تحقیقات پزشکی: 30 درصد تحقیقات بیمارستانی، با استفاده از سیستم های رایانه ای شده انجام می شوند (2010).
  12. امور مالی بر خط: 30 درصد امور بانکی، سرمایه گذاری ها و خدمات مالی دیگر، به صورت بر خط انجام می شود (2007).
  13. نشر الکترونیکی: 30 درصد روزنامه ها، مجلات، ژورنال ها و کتاب ها، به صورت بر خط فروخته می شوند (2010).
  14. رأی گیری الکترونیکی: دستگاه های خودپرداز (ATM) یا کامپیوترهای شخصی متصل به اینترنت، در 30 درصد انتخابات ها مورد استفاده قرار می گیرند (2012).
  15. محرمانگی و امنیت: قسمت اعظمی از دولت در مورد محرمانگی و امنیت اطلاعاتشان، احساس اطمینان می کنند (2009).
  16. خدمات دولتی: 30 درصد خدمات دولتی (نام نویسی خودکار، مجوزها، صورت حساب ها و...) به صورت بر خط انجام می شوند (2010).
  17. جراحی از راه دور: رویه ها و اعمال جراحی از موقعیت های دور انجام می پذیرد (2012).
  18. سیستم های واقعیت مجازی: سیستم های واقعیت مجازی، برای تجربه محیطهای بیگانه (مریخ)، سرگرمی (بازی ها، رابطه جنسی مجازی)، تحصیل، طرح های آزمایشی و... توسط 30 درصد عموم مردم، مورد استفاده قرار می گیرند (2016).
  19. دانشگاه مجازی: یادگیری از راه دور (اینترنت، ایمیل)، روش اصلی است که برای 30 درصد دروس استفاده می نمایند.


:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

این کلمه برگرفته از (Modu late و  de modulate) گرفته‌شده است  قطعه است که یک آنالوگ حامل سیگنال را به اطلاعات دیجیتالی ریزی تلفیق می‌سازد و همچنین سیگنال حاملی را بر اطلاعات انتقال‌یافته که برداری می‌کند. هدف ایجاد سیگنالی است که قابل‌انتقال و رنگ شایی برای تولید مجدد اطلاعات دیجیتالی اصل است. مودم طی جهت اهداف مختلف انتقال سیگنال‌های آنالوگ برای راندن دیوها به رادیو استفاده می‌شوند. نمونهٔ مشهور مودم باند صداست که دیجیتال os' , 'ls یک کامپیوتر شخص را تبدیل به اصوات می‌کند که قابل‌انتقال در خطوط تلفنسیستم‌های تلفن قدیمی پهن هستند (PoTs)، وقتی در جهت دیگر دریافت شدند، آن os, ls را به عقب به شکل استفاده‌شده و توسط یک USB، سریال یا اتصال شبکه‌ای تبدیل می‌کند. مودم‌ها بر اساس مقدار اطلاعاتی که در واحد زمان (ثانیه) می‌توانند منتقل کنند طبقه‌بندی می‌شوند. این معیار طبقه‌بندی معمولاً بیت بر ثانیه (bit/s یا bps) است. مودم‌ها را می‌توان بر پایه معیار دیگری نیز طبقه‌بندی کرد؛ که نرخ نشانه (تعداد سمبل‌های متمایز انتقال‌یافته در هر ثانیه نام دارد و با واحد باد  اندازه‌گیری می‌گرذد. برای نمونه استاندارد ITU V.21 از روش کلیدگزاری توسط جابجایی فرکانس صدا استفاده می‌کند. بدین معنا که از دو نوا با فرکانس‌های مختلف ، که هرکدام به یک نشانه جدا مربوط می‌باشند (یا یک بیت به ازای هر نشانه)، برای انتقال ۳۰۰ بیت در ثانیه  استفاده می‌شود. استاندارد اصلی به شماره ITU V.22 که قادر به ارسال و دریافت ۴ نشانه گوناگون (۲ بیت برای هر نشانه) هستند۱۲۰۰ بیت بر ثانیه را با ارسال ۶۰۰ نشانه در ثانیه (۶۰۰ باد) منتقل می‌کند. که البته این کار را با استفاده از کلیدگذاری جابجایی انجام می‌دهد. هستند این تعداد و شماره‌ها مستقیماً متصل می‌شوند اما الزاماً نه در حالت خطی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

جفت ارزهای اصلی

جفت ارزهای اصلی اغلب مورد معامله ,واقع می گیرند و تقریبا 80 درصد حجم معاملات بازار فارکس را تشکیل می دهند.
این جفت ارزها معمولا دارای نوسانات کم و نقدینگی بالا می باشند.

این ارزها مربوط به اقتصادهای پایدار و با مدیریت عالی می باشند، کمتر به دستکاری قیمتها حساس اند و دارای اسپرید های کمتری نسبت به سایر جفت ها هستند.

کراس ها

جفت ارزهای کراس یا کراس ها جفت هایی هستند که شامل دلار آمریکا نمی باشند.
سابق بر این قیمت کراس ها اول به دلار آمریکا تبدیل و سپس به ارز مورد نظر تبدیل می شد، اما اکنون به طور مستقیم مبادله می گردند.

اغلب کراس هایی که بیشتر معامله می شوند، شامل ارزهای فرعی هستند ( مانند یورو/ پوند، یورو/ ین، پوند/ ین)؛ آنها معمولا دارای نقدینگی کمتر و نوسانات بیشتری نسبت به جفت ارزهای اصلی هستند.

اگزوتیک ها

جفت ارزهای اگزوتیک ارزهای اقتصادهای کوچکتر یا نوظهور هستند که با یک ارز اصلی همراه هستند.

در مقایسه با ارزهای اصلی و کراس ها، ارزهای اگزوتیک در معاملات خطرناکترند، زیرا نقدینگی کمتر، نواسانات بیشتر و حساس به دستکاری قیمت ها می باشند.

آنها همچنین دارای اسپریدهای گسترده تر می باشند و به تغییرات ناگهانی در تحولات سیاسی و مالی حساس هستند.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چیپ ست یا Chipset در واقع تعیین کننده بسیاری از قابلیت های پیشرفته در یک مادربورد می باشد . برخی از Chipset ها از قابلیت Overclocking دارند یعنی می توانند سرعت CPU شما را به یک دفعه  متحول کنند و با بالا بردن فرکانس کاری کارایی سیستم را بالا ببرند ، اما برخی از Chipset ها این قابلیت را ندارند. برخی از Chipset ها از قابلیت های SLI و Crossfire می توانند استفاده کنند و قابلیت استفاده از چند کارت گرافیک را به طور  همزمان به شما بدهند اما برخی هم نمی توانند. برخی از انواع Chipset از قابلیت های SSD Caching برای بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات در هارد و RAM و CPU می توانند استفاده کنند و برخی نمی توانند. اگر می خواهید از چنین قابلیت های پیشرفته ای استفاده کنید طبیعتا بایستی به نوع Chipset بکار رفته در مادربورد خودتان دقت نمایید و بهترین نوع را انتخاب کنید.

این کلیات موارد و نکاتی بود که یک ITPRO باید در هنگام انتخاب و خرید یک مادربورد در نظر بگیرید  اما بصورت کلی هر چقدر اندازه بزرگتر باشد و هر چقدر قابلیت های بیشتری مد نظر باشد طبیعتا هزینه بیشتری نیز بایستی در این مورد  پرداخت کنید.

برندهای معروفی که تولید کننده قطعات مادربورد هستند ASUS ، GIGABYTE ، MSI هستند که معروف ترین در این خصوص هستند اما برندهای دیگر نیز وجود دارند برای مثال ASRock یا BIOSTAR یا FOXCONN از جمله دیگری هستند که در رده یا طبقه بندی دوم قرار می گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 یک ویروس در بدن انسان به سراغ آلوده کردن سلول های بدن انسان رفته , ویروس کامپیوتری هم همیشه فایل های دیگر درون سیستم را آلوده می نمایند. زمانی که فایلی آلوده به ویروس را اجرا می کنید, این ویروس به فایل های دیگر درون سیستم انتقال می یابد و معمولا خود را به فایل های درون سیستم که پسوند exe. دارند اضافه می کنند. در نتیجه هر زمان که این فایل ها اجرا شوند , ویروس نیز شروع به کار خواهد نمود.

نوع دیگری از ویروس های کامپیوتری می توانند فایل هایی با پسوند های دیگر را نیز آلوده نمایند. مانند ماکرو ها در نرم افزار Word یا Excel از مجموعه آفیس. در این حالت زمانی که فایلی به سیستم دیگر انتقال یابد , ویروس هم همیشه آن را از طریق ضمیمه ایمیل, اتصال فلش دیسک و یا به اشتراک گذاشتن فایل در شبکه گسترش می یابند.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 ارديبهشت 1399 | نظرات ()